Annons:
Etikettgolden-retriever
Läst 3389 ggr
MonicaLagerquist
2019-06-10 20:00

Att leva med retriver

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När man blir badsugen och det bara finns en lerpöl att lägga sig i.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
kara_murray
2019-06-10 20:02
#1

Underbart!!😊😊💙💙🐕🐕🐕

Florine
2019-06-18 13:33
#2

Åh så härlig bild! 😀 Jag gissar på att det blir många duschar av hunden när man har en Retriever? 😅

Siggebus
2019-08-22 20:08
#3

Vilken härlig mörk färg! Golden Retriever?

MonicaLagerquist
2019-08-23 08:16
#4

Japp det är en golden retriever av jaktvarianten Kofftalunds Duke heter han i stamtavlan. Blir åtta år om ett par veckor.

Stolt ägare till fem La permer

Siggebus
2019-08-23 09:22
#5

#4 Jättefin! Förr såg alla ut så där - tänk vad rasen har ändrat sig bara för att det blivit mode och att utställningsdomarna efterhand ändrat sitt fokus.

Lona
2019-08-23 17:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#2, Knepet är att man skaffar en svart retriever så syns inte skiten…förrän hunden har legat på de nytvättade lakanen! 😂


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
MonicaLagerquist
2019-08-23 17:24
#7

Vi har vattensäng så den är no no för hunden.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
2019-08-24 01:01
#8

#7, Jag fick en bild för min inre syn av en retriever som glatt plaskar omkring i en massakrerad vattensäng! 😂😘


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
2019-08-24 06:03
#9

#8 Det vill vi inte uppleva.😮

Stolt ägare till fem La permer

Siggebus
2019-08-24 07:31
#10

#6
Åhhhh, labrador? Här går vi nu i "väntans tider" - ja inte jag egentligen men min dotter och svärson har kontakt med en labradorkennel där man väntar valpar och nu väntar vi otåligt på resultatet av ultraljud på en tik där. Ultraljudet sker nu på onsdag och vi håller alla tummar och tår. Valparna blir svarta eller bruna och även brunt är ju en bra färg ur "nedsmutsnings"- synpunkt 😃

Lona
2019-08-24 10:28
#11

#10, Japp, en jaktlabbe. ❤️ Jag har alltid sagt att om jag skulle ha en labbe så skulle den vara gul… Båda mina labbar har varit svarta även om Nikka på bilden gör sitt bästa för att bli en silverlabrador. 😁 Lycka till med valpplanerna, labradorer är härliga!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Siggebus
2019-11-24 19:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Angående att min dotter och svärson skulle köpa en labbe-valp så kan jag berätta att det tyvärr gick fruktansvärt fel …. det blev akut kejsarsnitt på tiken men man kunde inte rädda en enda av de 8 valparna. Alla dog 😢
Givetvis fruktansvärt för tiken, uppfödaren och alla de tilltänkta valpköparna 😢
Nåväl för att ändå komma med lite positivt i hela eländet så hade min dotter två favoritraser och hade även kontakt med en Golden -uppfödare. Tiden har tuffat på och i går hämtade de hem lille Loke 8 veckor. En helt otroligt cool och duktig liten kille som är sååå trygg i sig själv och inte har det minsta bekymmer med det faktum att han precis lämnat mamma och syskon. En liten buse som verkar ta precis allt med en klackspark ❤️

MonicaLagerquist
2019-11-24 19:24
#13

#12 Så jobbigt för tiken och uppfödaren.

Söt liten lillvalp.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Lona
2019-11-28 18:33
#14

Usch, så tråkigt! Det där med uppfödning är sannerligen inte bara gullegull i valplådan och att håva in kosing som många tror. Skönt att tiken klarade sig i alla fall.❤️
Lycka till med Loke, vi förväntar oss fler bilder!👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Siggebus
2019-11-29 09:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

#15 Det gör jag så gärna! De hämtade ju lille Loke den 23/11 och han är sååå förbaskat duktig. Sedan 3 nätter tillbaka sover han hela natten och han har börjat säga till när han vill ut 🙂
Här om dagen när han fick mat så slutade han plötsligt äta - rusade iväg till altandörren (de brukar gå ut där med honom  när de tror han behöver gå ut), satte sig ner och tittade på svärsonen och skällde gällt! De öppnade dörren åt honom och han sprang ut och bajsade- rusade in igen och fortsatte äta ha ha ha 😃
Han har dessutom börjat springa till altandörren, slå med tassen på den och skälla när han behöver kissa. 
Favoritplatsen att ta sig en tupplur på verkar vara på plattorna vid altandörren - så dottern ska lägga hans filt där 🙂

Lona
2019-11-29 12:19
#16

#15, Så duktig han är! 👍 Det verkar som att en del valpar har väldigt lätt för det där med rumsrenhet medan andra tar evigheter på sig. En av våra labbar var över året innan han var helt rumsren och kunde hålla sig lika länge som de andra.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Siggebus
2019-11-29 18:32
#17

#16 Ja det är nog väldigt individuellt. Jag har en teori men den stämmer kanske inte alls 😛 Min labbe jag hade för många år sedan var senare med att förstå det där med att vilja gå ut och kissa men han var uppfödd hos en rätt stor kennel där de hade hundarna mest i ett hundhus - de kom bara in i huset lite då och då. Min schäfer som var snabblärd som tusan var uppfödd inne hos en familj och likaså min pudel jag hade. Denna lille golden-kille som min dotter nu har är uppvuxen inne hos kennelägaren och jag vet att hon har lagt ner en hel del tid på att låta valparna gå ut och kissa.

Upp till toppen
Annons: