Annons:
Etikettlabrador-retriever
Läst 3694 ggr
matildahamster
1/19/19, 1:56 PM

lab kennel rekommendationer?

Jag vill skaffa en labrador valp någon gång nu i vår eller innan sommaren. Jag ska inte jaga eller tävla med den utan den ska bli en familjehund. Jag vill alltså ha en hund med god hälsa och temperament. Sen vill jag inte ha en svart så antingen gul eller brun. Har ni några rekommendationer på bra, seriösa kennlar som har planerade valpar?

Annons:
Lona
1/24/19, 5:57 PM
#1

Vilken ände av landet bor du i? Visst kan man åka långt för rätt valp, men lite onödigt att åka till Kalix om man bor i Ystad, så att säga, när det brukar finnas rätt gott om labbar även om man är kräsen.
Dock är även utställningslabben en ganska aktiv ras som ofta vill ha lite mer stimulans än att "bara" vara familjehund, men det kanske du redan har tänkt på?😊
Man behöver ju inte tävla för att vara aktiv med hunden, lite apportering, spår och diverse andra uppgifter brukar uppskattas - annars blir en labbe lätt försoffad och "avtrubbad".
Du kan nog få några fler kenneltips om du postar frågan i hundar.ifokus också, men vi är inte så många labbeägare här.🙂
Ett tips om du vill kolla statistik, röntgenresultat mm är att kika in på labrador.nu . Samma uppgifter som i SKKs Hund- och Avelsdata men mer lättnavigerat. Labradordata ligger dock lite efter SKK när det gäller uppdateringar.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: