Annons:
Etikettallmänt
Läst 1509 ggr
knutteknop
2016-01-17 16:46

Sportig Retriever

Hallå alla ni som kan. Jag är ute efter en till hund och har fastnat i rasträsket rejält. Planen är att satsa på lydnad, nosework och möjligtvis drag. Allting pekar år en retriever men jag vill inte ha en det soffpotatis och jag vill inte heller ha en helt galen jaktavlad heller då jag tror de kräver mer än vad jag kan ge. DP varianten av både labbe och Golden verkar inte heller nå upp till mina krav utan känns mest klumpiga och sega. Jag har mina ögon öppna på både labbe, Golden och flat men även andra raser som schapendoes och pudel (men det hör ju inte in här). Så, finns det något sportigt mellanting eller när jag kolla vidare bland andra raser?


Myrtorpets Möss och Kaniner

Annons:
AnneN
2016-01-17 16:50
#1

Jag har en dp labbe och han är definitivt ingen soffpotatis, snarare en arbetsmaskin som även kan slappa i soffan mellan arbetspassen. Det beror mycket på vilka linjer man väljer (finns både soffpotatisar och arbetsmaskiner inom dp). 

Annars låter flatten som den kan vara ett alternativ för dig eller tollare.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

knutteknop
2016-01-17 17:21
#2

En DP i teorin är ju perfekt men när jag kollar bland DP kennlar så är det inte riktig så som jag förväntar mig. Flatten har jag ett öga på men kroppsmässigt känns som för grova och så skrämmer cancer mig lite.


Myrtorpets Möss och Kaniner

Upp till toppen
Annons: