Annons:
Etikettgolden-retriever
Läst 2387 ggr
Lexie82
2016-01-14 13:36

För kallt åt tassar?

Idag när jag var ute med hunden på lunchpromenad hände något konstigt. Vi var först iväg och skjutsade en granne till ett ställe, och på vägen till bilen var det inga problem annat än att han verkade ha lite bråttom. Men när vi kom hem igen och han fick hoppa ur bilen så gnydde han lite och drog. Jag trodde att det berodde på en annan hund som precis gått där, men han gnydde några gånger till under promenaden och stannade till för att slicka på tassarna.

Kan han ha tyckt att det var för kallt åt tassarna? Han tycker om snö och springer och ligger gärna i hög snö, men nu gick vi på en plogad gångväg. I slutet av promenaden fick han springa lite lös på ett fält där det var hög snö, och då visade han inget obehag.

Det är en golden retriever.

Annons:
[LoveUnite]1
2016-01-14 13:46
#1

Vet inte, men kan säga mina hundar älskar snö, självklart kan de få lite kramp o så om det är riktigt kallt ute.

Min förra hund brukade ibland lägga sig ner för att slicka/tugga bort snö som fastnade på pälsen under och mellan hennes tassar/tår, va väl jobbigt med lite snö bollar där.

Vi låter alltid deras tasshår växa ut under vintern just för att hålla värmen.

Dock inga problem vid kyla utan snö.

Upp till toppen
Annons: