Annons:
Etikettlabrador-retriever
Läst 2951 ggr
Tina13
2015-12-20 08:46

Tips på kennel för mycket mentalt stabil labbe

Jag planerar att utöka familjen med en labbevalp under 2016. Jag  bor i Stockholm. Jag är beredd att åka långt för att hämta rätt valp men det är kul om uppfödaren bor rätt nära så man kan vara med på träffar och besöka och så. Jag har en tonårsdotter med Aspergers och behöver därför en mycket trygg, lugn, stabil hund. Jag vill gärna att hunden på sikt blir en tillgång för dottern och jag kanske kan utbilda den att hjälpa henne på olika sätt.

Jag är ganska nybörjare på hundar men vill testa på olika aktiviteter; rallylydnad, sök, lydnad, spår och även testa utställning, men aktiviteterna är mer prioriterade. Jag kommer inte syssla med jakt.

Mentaliteten är alltså viktigast. Kom gärna med tips på bra kennlar ni rekommenderar och gärna varför.

Stort tack!

Annons:
AnneN
2015-12-31 16:03
#1

Vet inte hur deras valpplaner ser ut för 2016 men kan rekommendera Begin´s kennel & Älvgårdens kennel, båda dessa finns utanför Piteå.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Karate - Ninja]
2016-02-08 00:52
#2

Hej, en kennel med mycket bra hundar är Birdland tror de har en hanvalp kvar :)

Nikklador
2016-02-08 09:39
#3

Birdland har eller hade förra veckan som sagt en hanvalp kvar från samma kull som jag har min lilla tik. De har lång erfarenhet av labbe och SKK rekommenderar dem så hör av dig om du har några frågor =)

 Hjärta http://nouw.com/sawas Hjärta

Lona
2016-02-09 12:46
#4

#2 och #3, Mycket möjligt att Birdland har trevliga hundar men deras statistik avseende HD/ED är ärligt talat ganska kass. Få röntgade hundar de senaste åren och av de som ÄR röntgade så ser det inte så jättebra ut. Jag blir alltid lite fundersam när en uppfödare inte verkar särskilt noga med att utvärdera sin avel, i synnerhet när det är en såpass lätt grej som röntgen (lite svårare att få valpköpare att starta på prov med mera).


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: