Annons:
Etikettgolden-retriever
Läst 5974 ggr
Lexie82
2015-07-19 14:58

Vikt?

Jag har en golden hane på 2,5 år. Ganska liten i storleken, så jag har fått höra att han troligtvis är avlad efter jaktlinjer (han har dock inget som helst intresse av att jaga, vad jag märkt)

Jag undrar hur mycket han bör väga, ungefär? Jag vet att man brukar gå efter att man ska kunna känna revbenen, men inte se dem. Men det är ju ganska svårt att se  revben genom en goldens päls.

Annons:
[[Narwayn]]
2015-07-19 15:03
#1

En i byn har jakt golden och de ligger mellan 25-30 kg.

JoannaLi
2015-07-19 15:05
#2

Jag läste ett tips om att man ska lägga hndflatan platt mot t.ex. ett bord, och sedan känna med andra handens fingertoppar mot knogarna, och så ska revbenen kännas på hunden. 

Jag vet inte om det stämmer, men det passar ganska bra in på min labb som är i fint hull. 

Jag har ingen vana av goldens, men min labb är också av en mindre modell, både i höjd och i kroppsbyggnad. Han vägde för några veckor sedan 28 kg, men jag tror att ultimat för honom just nu är kanske runt 27. (Dock är han inte särskilt musklad heller, med sjukdom och förra mattes tidsbrist.)

Lexie82
2015-07-19 15:05
#3

Då väger han inte alldeles för lite då. Min väger 25, men jag tycker att han är så jäkla smal.

Candy123
2015-07-22 00:40
#4

#3 bättre att han är lite för smal än lite för fet.

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Lon@
2015-07-22 02:10
#5

#0, fast en jaktavlad retriever är egentligen inte mer vilt/jaktintresserad än en showavlad, skillnaderna gäller andra mentala bitar som till exempel apporteringslust och förmåga att hantera viltet på rätt sätt, motor, motivation och även will to please.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Upp till toppen
Annons: