Annons:
Etiketterträninginlärning
Läst 3623 ggr
AnneN
3/13/15, 2:17 PM

Hur visar din retriever att den vill träna?

Ja som rubriken avslöjar så är jag nyfiken på hur era retrievers visar att de är sugna på att träna/jobba, inte bara vanlig lek?

Hur min labrador Valle visade mig här om dagen att han ville träna kan ni läsa om i denna tråd.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Vattnadal
3/17/15, 3:27 PM
#1

När Vittra vill gära något med hjärnan, så glor hon på mig och skäller. Varje morgon när jag äter frukost tjatar hon att jag ska skynda mig, särskilt på helgerna. Då ska vi ut och ta hand om djuren och hundarna som bor ute. Hennes uppgifter är att jaga och döda mössen i hönshuset och kaninstallet, sen brottas med huskyna ute.
På kvällen när vi sitter i soffan kan hon en dag hon inte fått tillräckligt skälla. Då ska jag ta fram dummyna ur skåpet. Tack och lov är hon nöjd om jag placerar ut alla 8 en eller två gånger i huset och jag får sitta i fåtöljen och ta emot dem en efter en.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Lon@
3/20/15, 1:46 AM
#2

Nikka vill typ ALLTID träna/jobba 😃. Inte så att hon är påträngande eller jobbig men framför allt när vi går ut så skuttar hon omkring med blicken fixerad på mig, "Vad ska vi hitta på nu, matte? Något kuuul! Apportera, jihoo!"
Inser hon att vi "bara" ska på promenad så lugnar hon ner sig men hon har alltid lite koll ifall jag skulle hitta på något jobb till henne.
Vi har tränat en hel del på det där, att kunna göra en grej på promenaden och sedan gå vidare utan att det händer något på en stund.
Av-knappen är inte direkt lätt att hitta på den madammen men efter två år tillsammans (igår!) har vi kommit rätt långt tycker jag 🙂.

Posh har bara bott här sedan i höstas och eftersom han har varit skadad har vi i princip inte tränat ihop. Han är dessutom äldre och mer sansad men upptäcker han att man har en dummy eller en boll, då jävlar!

Efter att ha haft hundar av lite segare och svårmotiverad modell/ras så tycker jag att det är kul att ha hundar som bara villvillvill, oavsett vad man hittar på - även om jakt och apporteringsträning förstås är allra roligast.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Promenadmatte
3/28/15, 1:07 PM
#3

Passade två tollar-tikar! När jag gjorde mig i ordning i badrummet kom den yngsta på 7 månader gåendes och släppte min tandborste på golvet.  Den hade hon hämtat i väskan som låg i ett annat rum. "Titta va duktig jag är! Kan vi träna nu?" x)

Bit inte när det räcker att morra.

Sugiyama
4/1/15, 4:36 PM
#4

Går fot eller sätter sig och stirrar uppfodrande om jag står still.

rasmussonsara
4/10/15, 11:40 PM
#5

vår tollare ställer sig antingen & stirrar på mig eller slänger sig ner på framtassarna, morrar, svansen går på högvarv & hon skuttar runt som om hon är galen haha

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

Upp till toppen
Annons: