Annons:
Etikettlabrador-retriever
Läst 2298 ggr
Emzz
3/6/15, 3:54 PM

Hjälp med uppfödare?

Hej :) Vi har bestämt oss för en labbe. Men vi vill ha ren utställningslabbe, inte jakt eller DP. Men jag tycker det är oerhört svårt att veta vilka som föder upp DP eller utställnings. Dom flesta skriver det inte på sin hemsida. Jag har läst massor på skk, labradorklubben och diverse forum men blir inte klokare för det. Så snälla kan ni tipsa mig om uppfödare av rena utställningslinjer helst i västra Götaland.

Annons:
Emzz
3/7/15, 9:15 PM
#1

finns  det ingen som kan hjälpa mig?

annia1
3/7/15, 11:50 PM
#2

Emzz som du märker är inte den här sajten så aktiv. Jag har tyvärr inga svar på din fråga.
Men du kanske ska ställa frågan inne på hundar.ifokus. Nu vet jag ju inte om du kommer få svar på din specifika fråga, men den sajten är aktiv så chansen är större. Och du kan ju om du vill i så fall också skriva att du ställt frågan här, men hittills inte fått nåt svar.

.

Emzz
3/8/15, 9:54 AM
#3

Tack :)

AnneN
3/11/15, 2:37 AM
#4

Kan inte nämna någon så där på rak arm då jag själv är mest inne på DP labbarna, men ett ganska säkert sätt att se vilken typ av labbe de föder upp är att kolla vilka meriter deras avelshundar har. Har de inga meriter från jaktprov eller viltspår men massor från utställning så är det för mig ett tydligt tecken på att de har utställningsinriktad avel.

Är dock lite nyfiken på varför du vill ha en ren utställningslabbe och inte en dp?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: