Annons:
Etikettallmänt
Läst 1880 ggr
linti
2014-08-17 15:47

Skaffa hund, hur gör ni på dagarna?

Hej!

Jag har nu varit "hundlös" för länge. Haft Golden innan som jag trivdes väldigt bra med, vill så gärna ha hund igen.

Jag och sambon jobbar 8-16…

Jag undrar om ni tror att hunden klarar av att bara bli rastad på lunchen för att sedan komma hem till den? 
Jag vill helst inte ha dagis eller dagmatte (orkar inte ta diskussionen varför). 

Som sagt vi har bara funderat på det eftersom jag kommer vara hemma 1 år nu och har då möjlighet att ensamträna hunden ordentligt.

Annons:
VildaVittra
2014-08-17 15:52
#1

Det enklaste sättet att garantera sig om att hunden klarar det är att köpa en vuxen omplacering (och då be om att få den på prov en månad), då vet man ju vad man får till skillnad från om man köper björnvalpen i säcken.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Honestyisdead
2014-08-17 15:53
#2

Hundar är flockdjur och mår bäst när dom inte lämnas ensamma. Så jag avråder från att köpa hund om det är meningen de ska sitta ensamma så stor del av dagen och man inte tänjer ha dagmatte eller dagis.

Det är inte rätt mot hunden.

em.nord
2014-08-18 09:40
#3

Eftersom det är varje dag så måste jag hålla med #2. Vist händer det här hemma men så ytterst ytterst sällan! Jag och min man jobbar båda udda tider så jobbar ofta inte samtidigt. Men jobb 8-16 varje dag hade inte känts bra :/ handlar för mig inte om att de kan hålla sig. Regniga dagar får jag knuffa ut mina hundar efter många timmar utan att kissa ;) så hålla sig kan de. Handlar ju mest om sällskap! :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[JeanetteK]
2014-08-18 09:41
#4

Om du kommer hem på lunchen och går ut med den funkar det. Då menar jag gå ut med den och umgås med den, inte bara släppa ut och kissa. När jag jobbade utanför hemmet gjorde vi så. När Zero (hunden) var ung hade han ofta haft lite hyss för sig för att han blev uttråkad, men när han blev vuxen var det inga problem. Man får ge hunden rejält med motion och aktivering före och efter så att de får göra av med överskottsenergi. 

Jag skulle testa som VildaVittra säger och ta en som är vuxen.

Honestyisdead
2014-08-18 09:45
#5

#4 Att något fungerar betyder inte att det är det hunden mår bäst av.

Förstår inte hur man kan råda någon till att köpa hund som kommer vara ensam stor del av dagen.

[JeanetteK]
2014-08-18 09:49
#6

#5 Alla är vi olika Hera. Detta funkade för oss när vi var i den situationen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: