Annons:
Etikettannonstorget
Läst 8083 ggr
tattig
5/20/14, 9:23 AM

Intresserad av brun retriver

Hej! Jag söker med ljus och lykta efter en flatcoated retriver, eller labrador att dela ett aktivt hundliv med. Jag har fast arbete med möjlighet att ta mig hem lunchtid och har mål att arbeta med hunden inom vården ( se vardhundsskolan.se ). Jag har god vana med hund och älskar att träna på hobbynivå, jag har aldrig tävlat men har tidigare varit med i privata träningsgrupper mellan vänner. Familjen har en hund som är en liten blandras så hunden kommer att få en liten kompis att söka med! På västkusten har vi en sommarstuga där vi spenderar semesterperioderna. I Orust bor vi, och min pojkvän hemmahör i stockholm för studier och vi åker ibland till uppsala eller Leksand och har det gott. Även där har hans familj hund. Själv bor jag i Eskilstuna, i en stor tvåa med vackra promenadstråk i min omgivning. Jag har goda kunskaper vad det gäller träning och näringslära vad det gäller djur och med tidigare hundar nyttjar jag barfning. Jag skulle gärna vilja ha en unghund, äldre än 6 månader och en god kontakt med förra ägare så man känner trygghet i uppföljning och vad det nu må vara. Jag hoppas att jag formulerat mig väl, det är länge sedan jag var i jakt på hund. Vid frågor så maila mig gärna!

Annons:
SLCH
5/20/14, 9:40 AM
#1

Jag känner till en kennel som har choklad bruna labradorer ;)

tattig
5/20/14, 2:18 PM
#2

Har de omplaceringar eller så?

#SLCH

SLCH
5/21/14, 5:42 PM
#3

Jag vet inte så här på rak arm. Men ska se om jag kan få reda på det :)

SLCH
5/21/14, 5:53 PM
#4

Kika in på Ritous.se

AnneN
6/18/14, 9:50 PM
#5

Har du kollat på tex rasklubbarnas sidor, där brukar det finnas omplaceringar ibland, eller omplaceringar via annonssidor tex blocket?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

JonnaCecilia
8/23/14, 10:54 PM
#6

Hej, hur har det gått? Tänkte bara flika in med att många uppfödare lämnar ju bort hundar på foder med avelsförbehåll, då har man ju en "mentor" i uppfödaren som såklart vill höra hur det går osv och som kan vara en ovärderlig kontakt. Eller uppfödare som fått tillbaks en valp, en valp som kanske inte blev utställningsbra som de trodde och därför är lite äldre som de vill hitta en ny ägare till. Rassidor och uppfödare är mitt tips.

Annons:
JessicaOlin
8/25/14, 4:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tolling Retriver

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Paxxa
10/21/14, 3:49 PM
#8

Hej!

Kul att du bor i Eskilstuna. Det gör även jag och får i december hem en brun flat. :)
Ta kontakt med uppfödare, många sparar valpar ur kullar för att utvärdera dom när dom blir lite äldre för att se om dom passar som blivande avelsmaterial eller inte. Om så inte är fallet säljs dom, och annars placeras dom ofta ut på foder. 

Tyvärr tror jag inte min uppfödare har någon brun flat som ska placeras om nu.

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Upp till toppen
Annons: