Annons:
Etikettlabrador-retriever
Läst 2764 ggr
[SophD]
12/19/13, 11:46 AM

För lite motion?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har nyligen skaffat en 8 års gammal Labbe. Hon var innan van att vara jätte mycket ensam, och inte så jätte mycket motion heller skulle jag tro. Hon visar inga tecken alls på att vara understimulerad, men jag vill gärna vara säker på att hon får tillräckligt med motion och aktivering. 

Ungefär varannan dag tränar vi lydnad i trädgården, mellan 10-30 minuter ungefär. Oftast är det fotgående, inkallning osv + lek med boll eller liknande. Annars ser det OFTAST ut såhär. 

Någon gång mellan 08.00-9.30.00 - 10-20 minuter.

Någon gång mellan 13.00-15.00 - 1h eller  ca. 40 minuter. 

Någon gång mellan 18.00-20.00 - 1h eller ca. 40 minuter. 

Någon gång mellan 22.00-00.00 - 10-30 minuter. 

Tiden beror på när hon var ute senast :) 

På helgen släpper jag henne i trädgården innan jag lägger mig oftast om det är senare än 00.00. 

Som sagt, hon visar inte alls att hon är understimulerad, och 4 gånger i veckan  får hon gå löst i skogen eller på stranden och springa. 

Eller hur ser er aktivering ut med era vovvar? Något jag kan ändra på? Har inte haft hund så länge. 

Tack 🙂

Annons:
Mr_Si
12/22/13, 8:02 PM
#1

Spontant känner jag väll att om hunden inte visar några tecken på understimulering så är den troligen inte understimulerad :) om du ändå vill prova på nya saker med din hund skulle jag föreslå att du läser på om apporteringstränig och/eller blodspår och se om det kunde vara intressant. Simträning på sommaren är också väldigt bra.

[SophD]
12/22/13, 11:55 PM
#2

#1 Tack. ska göra det! Jo hon älskar att simma ;)

Upp till toppen
Annons: