Annons:
Etikettallmänt
Läst 2285 ggr
minbebis
2013-07-17 14:24

Träning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en 10 månaders tik, en blandning mellan jakt golden och border collie. Hennes mamma var redan en blandning mellan golden och border och pappan var jakt. Hon ärvde i stort sett bara ifrån sin pappa. Hennes svans är som en propeller när hon söker och hon älskar att apportera att hon skiter i andra hundar och har bara ögonen för det jag har i handen. Hon bär alltid någonting, en kotte pinne eller boll och när jag drar till en sjö så är det pinne pinne pinne. Hon ska simma och hämta, simma och hämta och simma och hämta. Ska börja med någonting men vet inte riktigt vad. Tänkt lite på viltspår, kantarellsök och kommer börja med agility och lydnad senare. Vad tränar ni era retrievers med? :) Någon som tränat era hundar att söka kantareller? Har någon prövat viltspår? Någonting ni tänkt testa på eller hört om? :) Skicka gärna en bild också! :)

Annons:
[Timantis]
2013-07-18 08:09
#1

Jag kör lydnad, viltspår, apportering o rallylydnad med mina retrievrar. en golden o en flat. Samt lite agilíty för husbehovs skull. Min golden söker ofta efter kantareller utan att jag ens lärt henne det. är vi i skogen o plockar så börjar hon på eget bevåg markera kantareller.

Du kan börja nu med det du vill göra men vänta några månader med agilityn. Eller hoppa inte så mycket innan hon är 1 år.

minbebis
2013-07-18 08:44
#2

Hon får inte börja hå kurs förrän 1 år, men kommer troligtvis vänta ett par månader till. :)

hund_katt
2013-07-18 22:04
#3

våran retriever söker inte kantareller, men pudeln gör det. men han söker bara upp dom och trampar ner dom.. sedan går vidare… hehe…

Golden killen kör vi apportering med, jag har testat lite olika med men aldrig fortsatt med det..

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

HagaHaga
2013-07-23 16:10
#4

#3. Hur lär du in apport då?

hund_katt
2013-07-23 16:19
#5

#4 va? hur jag lär in? för det första är det inte jag som tränat honom, för det andra, vad är det för fråga? hur lär du in apport då? hur lär alla andra in apport här? och vf har du tjock text?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

HagaHaga
2013-07-23 16:21
#6

Va!?

Annons:
hund_katt
2013-07-23 16:23
#7

#6 hur tror du att vi lär in apportering?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

HagaHaga
2013-07-23 16:25
#8

Vet ej!

hund_katt
2013-07-23 16:29
#9

#8 men varför skrev du 'hur lär du in apport DÅ?'

om du missuppfattat så är det bara att fråga 'hur menade du? menade du såhär eller har jag missuppfattat?'

är inte på humör, vilket jag inte varit sedan jag började 6:an (förra året) , vilket hände när jag blev satanist och började lyssna på lordi. så jag är inte 'arg' eller liknande, bara låter som det.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

HagaHaga
2013-07-23 16:30
#10

Min hund har svårt att hållen en.

hund_katt
2013-07-23 16:31
#11

#10 jaha. är det retriever så är det konstigt att den inte vill hålla den…

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

HagaHaga
2013-07-23 16:33
#12

Ok.

vallhund
2013-07-24 03:34
#13

Trollvarning!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: