Annons:
Etikettgolden-retriever
Läst 2877 ggr
mathilda96
7/14/13, 1:18 PM

valp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag får hem min retriver valp om en månad ungefär :) 

Mamma har haft golden retriver förut (vi skaffade henne ett år innan jag föddes så vi växte i princip upp tillsammans tills hon gick bort vid 14 års ålder, jag själv är 17 år detta året)

Denna gången kommer det att bli en hane vid namn Gibson :)

Jag har ju aldrig varit med att uppfostra en valp från grunden om man säger så ^^

Mamman och pappan till valpen

Casper (fadern)är en svensk utställningschampion och Ebba (modern)är en svenska viltspårschampion och utställd med reserv cert.

Jag skulle väldigt gärna vilja hålla på med utställning! Stamtavlan verkar lovande och är släkt med min förra hund (väääääldigt lugn och fin tjej,till o med hundrädda kunde vara med henne)

Tips,råd och allt jag kan få fram kring hur jag kan få honom att bli en utställningshund (hur jag ska börja träna honom o.s.v) och allt annat jag behöver veta :) 

Jag kan ju det mesta om själva grunden och har sett en hel del hundfilmer, men om det är något speciellt man lätt glömmer och träningsmetoder skulle jag vara väldigt tacksam för!

Annons:
HagaHaga
7/23/13, 4:12 PM
#1

Kontakta goldklubben,SBK-klubben. SKK-klubben! Lycka till!

[Timantis]
8/3/13, 8:03 AM
#2

börja med att lära honom stå. o att du tar o kladdar på honom överallt. attt han är trygg när du lutar dej över honom. När han blir lite äldre åker du på en ringträning o sen kan man åka runt på inofficiellla tävlingar o träna. Innan man åker på de officiella där kan man få hjälp o tips lite snabbt om man är nybörjare.

Men viktigast är nog att lära honom stå för godis inte sitta för godis.

[Wraith]
9/2/13, 11:39 PM
#3

Jag hoppas att du även kommer aktivera honom med det han är avlad för dvs apportering och kanske annan aktivering såsom bruks. En tragedi när arbetande hundar omvandlas till rena utställningshundar.

Ställ gärna ut men glöm inte bort att retrievers även älskar att arbeta med nos och hjärna.

Upp till toppen
Annons: