Annons:
Etikettlabrador-retriever
Läst 2503 ggr
thealealea
6/28/13, 10:24 PM

Varför gör min labrador såhär??

Hej! Jag har en labrador hane på snart 11 månader, de senaste ca 2,5 månaderna så har han börjat nafsa och ska ha ens fingrar i munnen väldigt ofta och när man säger till honom så vägrar han släppa, vad beror det på?? Sen till en annan fråga, han använder även sina tassar väldigt mkt och ska ''sparka'' med dem på en vilket också händer väldigt ofta, han använder tassarna och ska sparka på också under lek.

Tacksam för svar.

Annons:
thealealea
6/29/13, 12:47 PM
#1

Någon som har något svar?

Tomtebolyckans
6/29/13, 3:11 PM
#2

Han har kommit i sin pubertet period och då testar dom igen, och ja dom har glömt alt dom har lärt sig innan 🤪, min ungsta tik är nu 11 månader och ja hon testar också oss och varan andra hundarna.

tugga på fingrar eller händer det är något han lärt sig kanske tidigare när han var valp. När han ta din hand eller fingrar ska ni vara bestämd och säga NEJ. Oftast ser det ut när dom har kommit i denna åldern att vi måste börja om precis när dom var bebisar 😛 lycka till!

thealealea
6/29/13, 10:06 PM
#3

misstänkte att det kunde vara puberteten, han tog lite i fingrarna när han var valp men då sa vi till och efter ett tag slutade han och nu säger vi till på skarpen hela tiden men då sparkar han bara på oss och gör det om och om igen… så frustrerande haha :P

hund_katt
6/30/13, 11:45 PM
#4

retrievers älskar (de flesta retrievers) att ha saker i munnen. de gillar att bära på saker och ha saker i munnen. kanske lite där det hänger också?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

[Timantis]
7/6/13, 2:19 PM
#5

mina båda retrievrar "biter" gärna när dom träffar männsikor. Men dom bits inte utan dom vill bära. Ibland blir dom lite mer hårdhänta än annars. Men ett bett är det inte utan dom vill bära o gärna då leda den dom "biter" runt.

Upp till toppen
Annons: