Annons:
Etikettallmänt
Läst 2690 ggr
Ängla
2013-05-17 18:48

SÖKES / FINNES: PROMENAD - HUNDKOMPISAR!

I denna tråd tänkte vi att man kan skriva upp sig om man är intresserad av att träffa likasinnade hundmänniskor och deras hundar. Man får fylla i ett litet formulär som vi sedan lägger in under passande län här under.

Då det förekommer väldigt många trådar där folk söker hundvänner här på sajten så kommer vi hänvisa till denna tråd.

Vill man vara med i listan så skickar man formuläret via PM till mig (LinaK) eller skriver här i tråden att man vill vara med. Jag eller någon av medarbetarna kommer sedan lägga in annonsen här i tråden under vilket län som medlemmen bor i.

**Formulär:

Användarnamn:** Som sagt så skriver du ditt användarnamn här
Ort/län: Skriv vilken ort du söker hundkompisar på och eventuellt område i staden/orten. Länet skriver du för att vi ska veta var vi ska lägga annonsen
Info om min hund: Tillexempel om din hund leker bäst med mindre eller större hundar, eller om hunden har några andra problem eller några bra egenskaper hos din hund kanske.
Övrig info: Kanske söker man enbart träningssällskap, eller bara promenadsällskap utan att hundarna får busa. Sådan info skrivs här.
Hur jag vill bli kontaktad: Vill du bli kontaktad via PM här på iFokus eller via en mailadress? Telefonnummer skriver vi inte ut här.

Skåne län

Användarnamn:
Ort/län: malmö eller i närheten av malmö.
Info om min hund: Har en dalmatiner/schäfer/rottis hane på 2,5 år som leker med allt och alla. Har även en dobermann grabb på 11 månader som går bra med alla men inte bör leka löst med hanar.

Övrig info: Letar främst efter promenad och träningssällskap och inte hundbus.
Hur jag vill bli kontaktad: PM för snabbast svar.

Blekinge län

Hallands län

Användarnamn:
Ort/län: Halmstad
Info om min hund: Har en ettårig cavalierhane som funkar med de allra flesta hundar. Kan vara lite osäker precis i början, men går vi en liten sväng (typ 5min) utan att han behöver hälsa så är det inga problem sen. Han är en riktig tonårig av och till och när han leker med vissa tikar rider han gärna på dem, så har du en tik som har svårt att säga ifrån går vi gärna koppelpromenad alt. tränar ihop utan att hundarna behöver busa.
Övrig info: Vi är öppna för både promenad, bus och träningssällskap :) Träningssällskap vore kul, vi kör rallydnad och hoppas kunna gå en agilitykurs till hösten. Fast just nu blir det mkt vardagslydnad. Gärna också promenadsällskap och bus i rastgård, min slyngel kan tyvärr inte vara lös hursomhelst med en hundkompis. Då är hundkompisen mkt roligare än jag ;)
Hur jag vill bli kontaktad: PM på ifokus

Kronobergs län

Kalmar län

Västra Götalands län

Jönköpings län

Gotlands län

Östergötlands län

Användarnamn:
Ort/län: Norrköping
Info om mina hundar: Jag har två hundar varav en är en 4 månaders valp. Min äldre hund (9) har lite svårt för större hudar. Min valp är en chihuahua och den äldre en blandras mellan Bischon frisé och lhasa apso.
**Övrig info:
**Min äldre hund: Vi söker framförallt mindre hundar som promenadkompisar, eftersom min hund har svårt för större hundar. Men vi träffar gärna en stabil större hund för att träna.

Chihuahuavalpen: Vi söker hundar i alla åldrar, raser och storlekar, men gärna också andra valpar för lek och bus. Också andra chihuahuor.
Hur jag vill bli kontaktad: Via PM här på iFokus för vidare kontakt.

Användarnamn:
Ort/län: Norrköping
Info om min hund:Min hund är en tik på 8år, st:bernad/schäfer blandning. Fortfarande en pigg hund som gillar långa promenader.
Övrig info: Söker promenadsällskap i Norrköping med omnejd. Börjar med bara promenader och efter några promenader kanske lite bus och lek.
Hur jag vill bli kontaktad: Vill bli kontaktad via PM här på iFokus.

Värmlands län

Örebro län

Användarnamn:
Ort/län: Hallsberg, tre mil utanför Örebro.
Info om min hund: Gizmo fungerar med alla slags hundar. Han har fint språk och håller sig på avstånd om han känner att den andra hunden behöver det. Fungerar bra som diplomathund om någon vill träna hundmöten eller liknande.
Övrig info: Träning, promenad eller bara sällskap :)
Som jag skrev innan kan vi ställa upp på hundmöten som träning om det är någon som behöver.

Södermanlands län

Användarnamn:
Ort/län: Eskilstuna
Info om min hund: Har 2 hundar, en blandis på 5 år, är inte så busglad utan gillar mer gos, sen har jag även en chinese crested på 12v som inte bör leka med allt för stora hundar.
Övrig info: Söker helst och främst promenad sällskap men även träningssällskap åt valpen, söker inte hundbus.
Hur jag vill bli kontaktad: Via PM.

Västmanlands län

Stockholms län

Användarnamn:
Ort/län: Ekerö, Färingsö eller Bromma-området
Info om min hund: Blandras (Rottweiler/Schäfer), unghund 8 månader. Leker helst med lite större hundar, men är bra med mindre hundar också - anpassar sig bra till hur andra hunden vill leka. Om andra hunden sagt ifrån, accepterar hon det. Tycker om att brottas och springa ikapp.
Övrig info: Gärna promenadkompis!
Hur jag vill bli kontaktad: Vill bli kontaktad via PM här på iFokus.

Uppsala län

Dalarnas län

Användarnamn:
Ort/län: Vansbro
Info om min hund: Jag har två hundar, Börjar med Lexie.
Lexie är en liten blandrashund på ca 11 månader, tik. När hon leker så leker hon lite väl "hårdhänt" så en större hund skulle passa bra som kompis till henne, Eller en mindre hund som inte är allt för känslig.
Sigge är även han blandras, Dock en stor kille på ca 5år. Dom förra ägarna sa att han var "hanhunselak" så det är inte säkert att han funkar med hanhundar. Han har dock fått träffat en äldre hane och det funkade bra! Sigge förstod alla signaler utan problem, Men en tik skulle nog vara bäst för han att få leka med.
Övrig info: Vi söker hundkompisar för både träning & lekstunder_.
_Hur jag vill bli kontaktad: Jag vill bli kontaktad i PM här.

Gävleborgs län

Jämtlands län

Västernorrlands län


Västerbottens län

Norrbottens län


Annons:
Upp till toppen
Annons: