Annons:
Etiketterhälsasjukdomarskötsel
Läst 5678 ggr
[Murmi]
4/30/13, 5:13 PM

Min hund åt hasch

Måste fråga en oerhörd skämmig fråga men jag vågar inte ringa veterinären. Min vän och jag hade bakat haschbrownies i gårkväll och dom stod på svalning i ett matförråd. Någon hade glömt att stänga dörren in dit imorse och Fia, min hund råkade få i sig några. Jag hittar inga resultat på google så jag frågar er, är detta farligt?

Annons:
Gia91an
4/30/13, 5:15 PM
#1

Kanske, jag vet inte hur hasch är mot kroppen mot hund. men det låter onekligen ganska illa tycker jag. För att inte tala om chokladen, som i sig är giftig.

[Murmi]
4/30/13, 5:17 PM
#2

men det var endast kakao, ingen choklad.

[rocklover]
4/30/13, 5:18 PM
#3

#2 Kakao är ännu värre!

Gia91an
4/30/13, 5:18 PM
#4

Men det är kakaon som är farlig…. Jag skulle åkt in.

[FarbrorNöjd]
4/30/13, 5:19 PM
#5

Kakao är ju en fin form av choklad.. Tycker du ska ringa vetrinären!

[Murmi]
4/30/13, 5:19 PM
#6

hon beter sig ganska normalt och det känns ju väldigt pinsamt att komma in med Fia för haschätande, de kanske polisanmäler

Annons:
[rocklover]
4/30/13, 5:19 PM
#7

om du vill rädda din hund, åk in! ._.

[Murmi]
4/30/13, 5:21 PM
#8

men hon är ju normal i beteendet? hon har inte spytt, bara lite vinglig liksom.

[FarbrorNöjd]
4/30/13, 5:22 PM
#9

Du får ju tänka på hunden och inte dig själv och inte för att vara sån men du får ju faktiskt skylla dig själv om du väljer att hålla på med sånt! Då får du ju stå för det och tänka på din hund i första hand!

[rocklover]
4/30/13, 5:22 PM
#10

#8 fortfarande…hon kanske ser normal ut men vi vet inte hur hennes kropp mår utav det :/

Gia91an
4/30/13, 5:22 PM
#11

Din hund har fått i sig gift i två former. Åk in. Du kan bli anmäld ja, men det är tyvärr sånt man får räkna med i sådanna här fall. Endast lite kakao kan vara livshotande. Räkna dessutom in hasch då.

Mr_Si
4/30/13, 5:23 PM
#12

känner mig rätt säker på att hasch är farligt för hundar, om man räknar med att de flesta hundar har en mindre kroppsvikt än människor så borde risken för överdos vara ganska överhängande, jag vet inte hur en hunds lever/njurfunktion ser ut men som de andra säger så är bara kakaon allvarlig nog. Du får helt enkelt stå ut med att det är pinsamt och åka till vetrinären och säga som det är, frågan du bör ställa dig är hur det kommer kännas om du inte åker in och hunden dör som en konsekvens? kanske värt den där lilla pinsamheten?

Gia91an
4/30/13, 5:23 PM
#13

Om hon är vinglig skulle jag nog köra fort. Då det inte är särskillt normalt.

Annons:
[FarbrorNöjd]
4/30/13, 5:23 PM
#14

Att hon är vinglig visar ju på att något är fel! Försök få henne att spy för det är troligtvis det första vet kommer göra då hon måste få upp det hon har ätit.

Mr_Si
4/30/13, 5:29 PM
#15

hur gör du om hunden får hallucinationer? blir aggresiv eller panikslagen? hasch lagras ju dessutom i kroppsfet så symptom kan uppstå om flera månader om hunden t ex skulle tappa lite vikt.

säg att det vore en kompis som fått i sig en överdos av något… nog hade du tagit denne till sjukhuset även om det var pinsamt?

Lamina
4/30/13, 5:34 PM
#16

Alltså, du behöver ju inte säga att det är ditt hasch. Säg att ddu var hos en vän till dig eller nått…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Murmi]
4/30/13, 6:38 PM
#17

Pratade precis med veterinären, ska åka in snart. Men jag känner att det kostar ju pengar, så om hon skulle dö kan man ju lägga de på en ny hund istället. Eller en katt kanske.

TatsuOni
4/30/13, 6:44 PM
#18

#17 Är du allvarlig?


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Murmi]
4/30/13, 6:47 PM
#19

#18 Jag vänder mig till den här sidan för stöd inte för kritik.

TatsuOni
4/30/13, 6:59 PM
#20

Jag frågade bara om du var allvarlig. Är du det så har jag ingenting att tillföra den här diskussionen utan lämnar den.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
[Murmi]
4/30/13, 7:02 PM
#21

Gör så jävla mangabitch

TatsuOni
4/30/13, 7:03 PM
#22

Håll en god ton tack även om vi har olika åsikter.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Murmi]
4/30/13, 7:04 PM
#23

Sorry, men min hund har fått i sig droger som igentligen var mina, pengar i sjön. PLus ännu mer till vet.

[FarbrorNöjd]
4/30/13, 7:06 PM
#24

#21 Söker du stöd så är det där inte rätt sätt att få det på! Inte ok!

Lamina
4/30/13, 7:06 PM
#25

He he, trodde väl att det var ett troll.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[FarbrorNöjd]
4/30/13, 7:08 PM
#26

#25 Var också inne i dom tankarna då TS skapade kontot 20min innan denna tråd dök upp.

Swadika
4/30/13, 7:15 PM
#27

#25 var också inne i de tankarna men ville inte säga något om det i början.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
[Murmi]
4/30/13, 7:22 PM
#28

HAHAAHAHA så många lättlurade människor…

[FarbrorNöjd]
4/30/13, 7:33 PM
#29

#28 Fast vad får du ut av att skapa falska trådar? De människor som hänger på denna sidan tar sina djur på största allvar och dem är deras allt i livet och sen kommer du och skapar en falsk tråd för att? Vad får du ut av det? Tycker du det är ok att männsikor ska lägga ner sin tid på att ge dig stöd och hjälp när du bara i själva verket fular dig och sitter och ljuger ihop en historia.. Tycker verkligen du borde skaffa dig en hobby!

[FarbrorNöjd]
4/30/13, 7:39 PM
#30

#28 Ser att du har skapat lite andra trådar också på diverse sidor och skrivit en del dumma inlägg!
Vem ska ta dig på allvar när det verkligen är något du behöver prata om eller undrar? T.ex din tråd inne på adopterade iFokus, är det också en fultråd eller?
Blir nån tillräckligt irriterad på dig så kan det sluta med att du får en polisanmälan på dig då det inte är svårt för dom som har sidan att ta reda på vem du egentligen är så ett tips är ju att du tänker dig för innan du skriver något mer!

[Murmi]
4/30/13, 10:10 PM
#31

Synd

[postmortum91]
5/2/13, 10:22 PM
#32

#31 Om du är ett troll så vill jag tacka dig, att du inte är så dum i bollen som du först verkade. Tack!

nlinds
5/6/13, 4:44 PM
#33

vilken sjuk människa.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Upp till toppen
Annons: