Annons:
Etikettgolden-retriever
Läst 2670 ggr
alexandrawb
1/5/13, 12:05 AM

Golden Retriever Ompl Sökes

Hejsan! Jag är ute på jakt efter min blivande tredje Golden Retriever. Mellan 8 veckor och 3 år är utav intresse. Föredrar en ung hund som det finns tid att utvecklas med men samtidigt eventuellt hinna ta en kull på, beroende på många faktorer såklart. En tik är det jag söker och gärna en lite envis och bångstyrig dam med mycket personlighet. Gått igenom hela köpa valp av uppfödare för 12 000kr grejen redan och är ute efter en annan slags upplevelse denna gången. allt ifrån "hemmet är viktigare än priset" till en symbolisk summa på ett par tusen till ett foderavtal på en kull eller två. Jag är ingen person med stora summor pengar över i månaden och sanningen är att ibland är det knappt allt går ihop med maten. Men hundarna är det viktigaste i mitt liv och dom har prio över allt. Jag uppoffrar gladeligen mina egna lyxigheter för att köpa flytvästar eller leksaker eller nya halsband. Jag är 22 och bor i 3-plans villa tillsammans med min sambo, 2 hundar och 2 katter. Finns gott om friluftsliv här omkring och det blir en del vandring i skogen och fiske, mest på sommaren dock men det finns många skoterleder att gå längst i skogen även på vintrarna. Har för tillfället en duo men vill så gärna ha en trio att mysa i soffan med när det är 30 minusgrader ute. Första hunden är en hane på snart 2 år. Golden Retriever med en ganska självsäker men aldrig dominant personlighet. Går ihop med alla hundar, katter, män, kvinnor, barn och hästar. Väldigt nyfiken och lekfull och även om han är livrädd för okända större föremål som rör sig så gör han upp för det genom att nyfiken snabbt tar över och han samlar mod. Andra hunden jag har är en 1 och ett halvt-årig tik som är 50/50 blandning mellan Siberian Husky och Australian Shepherd. En tjej som verkligen kräver sin ägare på alla sätt och vis. Det sägs ju att; "Man får inte den hunden man vill ha. Man får den hunden man behöver." Det uttrycket stämmer verkligen. Hon har lärt mig tålamod på ett sätt jag aldrig förstått förut. Genom att lära mig lugna henne har jag lärt mig lugna mig själv. Otroligt tacksam för allt hon gett mitt liv. Men så vill jag ju ha en till goldis :) Haft goldisar sen jag var liten och när jag föreställer mig mitt liv om 10 år så är det Jag, min man, ett hus, ett par ungar och minst 5 goldisar! Jag har ett varmt, stort, kärleksfullt hem som inte springer på utställningar och tävlingar osv utan mer lever ett avslappnat familjeliv som regelbundet far på utflykter i skog och mark :)

Annons:
alexandrawb
1/11/13, 10:27 PM
#1

Kan tillägga också att mina djur alltid får veterinärvård och foder av hög kvalité om det inte framgick tydligt nog i mitt inlägg.

alexandrawb
1/25/13, 7:05 PM
#2

Löst. Söker ej längre

Upp till toppen
Annons: