Annons:
Etikettflatcoated-retriever
Läst 3801 ggr
CorneliaAndersson
2012-12-20 19:33

Söker bilder Flatcoated retriver

Vi funderar på att skaffa en flatcoated retriver.
Någon av er som har en ån? Kan ni kanske skriva lite om den/de å lägga upp bild kanske.? :))

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Annons:
[Timantis]
2012-12-22 16:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Kan väl prata lite om min virrpanna då.

Hon är helt underbar snäll tillgiven dock lite flamsig som flatten kan vara. Gillar att få springa lös. Rätt så lydig. Lite av kan själv. En underbar ras om man gillar fart o fläkt. Hänger med på allt. Dom vill ha lite aktivitering men lär sej snart vad som krävs av dom. Min vill göra lite varje dag men gillar att ligga o mysa i soffan när den är inne.

Min har lite separations ångest vilket gör att hon inte gillar att vara ensam ja inte långt ifrån mej över huvud taget.

Den är som sagt bra till allt. Jag tränar/(tävlar) lydnad, rallylydnad, samt appporterar med min. viltspår kommer vi ev köra i vår. Men som sagt den hänger med på det mesta. Cykla åka skidor. Bada älskar den.

CorneliaAndersson
2012-12-23 00:28
#2

Åh låter toppen :D

Ska förhoppningsvis börja ett hundgymnasium nu och då kommer jag alltid ha med mig hunden (när det är sådana dagar då man behöver hund)
Annars är ju oftast mamma hemma och sen har vi en trädgård där hunen kan få vara ute hela dagen om den vill :)).

Vi har också bra möjligheter för LÅNGA promenader + att här finns fotbollsplaner, och sedan har mormor åkrar där man kan vara och springa av sig :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

JamieBlue
2012-12-23 23:53
#3

Jag har också en flat, han är bara sju månader. Han är jättekelig och vill helst ligga med huvudet i knät om man sitter i soffan. Han vill vara med på allt och är väldigt uppmärksam på det man gör. Man märker direkt om han är uttråkad för då hittar han på en massa hyss, som att hämta tidningar från pappersinsamlingen och riva sönder dem, gå och hämta kläder från övervåningen och ligga och tugga på dem, dra ut toalettpappersrullen etc.

(Nej, min hund är inte understimulerad, han är busig. Och det går snabbt från det att han bestämmer sig för att vi är tråkiga tills han hittar på något eget hyss!)

Han har mycket lätt att lära sig och det funkar jättebra att klickerträna honom. Han behöver träning varje dag för att han ska få utlopp för sin energi, däremot tränar vi inte så långa pass med honom eftersom han bara är 7 månader. Tror inte det kommer krävas flera timmars träning när han är vuxen heller, bara han får något att klura på :)

Vi går inte superlånga promenader med honom ännu, men det känns som att det kommer bli svårt att trötta ut honom rent fysiskt. Mental träning är ett måste. Han tycker mycket om att springa lös, precis som Thinas hund.

Han tycker om så fort det kommer in nya människor i huset men det han tycker allra bäst om är andra hundar. Han skulle nog kunna leka i all evighet. Flattar älskar ju generellt både andra människor och hundar, så man får vara beredd på det vid t.ex. koppelträning. Gå fint i koppel har vi ännu inte lyckats få till en vana…

Han älskar nosarbete. Leta upp godis, leksaker, spåra o.s.v.

En busig, glad och lättränad allroundhund, så kan man beskriva flatten. Tyvärr dras rasen med en del cancerproblem, vilket man måste vara medveten om som valpköpare. Om man jämför med labbe så tycker jag flatten är lite mer full i f*n, mer glimten i ögat. Men jag gillar labbe också :)

Min unghund har förresten inte separationsångest, ingen i hans kull har det. Däremot är det inte en hund som tycker om att vara ensam eftersom den gärna vill ha koll på vad ägaren gör, men det är väl ingen hund som gillar att vara direkt ensam.

lailaj
2012-12-27 18:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har en flat tik på 7 månader.En riktig bus vovve med mkt spring i benen.Hon älskar att spåra,och vi bor på landet med skogen som granne så jag spårar mkt med henne och hon blir duktigare för varje gång.

Hon är väldigt lyhörd och lättränad hund och mkt följsam.

Alltid glad med en viftande svans.På bilden är hon yngre./Laila

annajohannan
2013-05-29 13:30
#5

vilka fina bilder! börjar genast längta efter min trots att jag bara är på övervåningen och hon nere… det är något med dom där blickarna.

Upp till toppen
Annons: