Annons:
Etikettfoder
Läst 3339 ggr
Blue_Ice
12/1/12, 2:49 PM

Bra foder mot dålig päls?

Hejsan! Är ny på denna sajt men jag har en labbe tik på 3,5år. Hon har bra hull och rätt så fin i pälsen oftast jag ger henne iams adult har gjort det i ca 9mån men jag tycker hon tappar rätt makt päls och kliar sig lite inte överdrivet! Jag under vad ni ger och kan rek för foder så hon kan få en bättre päls och inte tappar så jätte mkt hår. En kompis ger sin labbe eucanuba labrador och den hunden har perfekt underbar päls. Men vill gärna ha lite fler åsikter innan jag byter. Hon har en bra å tålig mage. Ni som vet priset på fodret ni rek får gärna skriva ner det oxå :-) Tacksam för alla svar!

Annons:
[Timantis]
12/3/12, 10:29 AM
#1

Foder är individuellt bara för att kompisens hund funkar på ett behöver inte din göra det. Sen anser jag att rasfoder är för sekunda hundar. Prova först ett vanligt premiumfoder. Själv gillar jag inte eukanuba till mina hundar. Ger i så fall Royals vanliga adult. Det bästa foder du kan ge är igentligen färkfoder men det kräver en frys o kan på vissa ställen vara svårt att få tag på. Men prova dej fram. Men tänk på att det tar några månader innan du märker någon skillnad på pälsen. Så håll inte på att byt stup i kvarten.

[Timantis]
12/3/12, 10:36 AM
#2

Men det kan ju vara tillfälligt med hoon har inte fått någon ohyra? om det har varit bra förut

Maria29
12/3/12, 4:16 PM
#3

Jag ger min golden Arion lax 15kg ligger på 529kr (var 7säck gratis på Animail) vilket han fungerar jättebra på och har fin päls samt trampdynor. Jag är som sagt väldigt nöjd men håller med ovanstående om att olika hundar har olika behov.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Nathalie-G
12/6/12, 8:34 PM
#4

Ger också Arion, lamm och ris dock. Min kille har fått jättefin päls och har hittills inga sprickor i trampdynorna vilket han kan få när det är kallt om man är ute länge :)

Zaviie
12/6/12, 9:22 PM
#5

Min tjej får Vom og hundemat, 100% kyckling och lite nr 33.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Upp till toppen
Annons: