Annons:
Etikettfoder
Läst 11312 ggr
[NoOrdinaryGirl5]
2012-08-11 22:58

Bra foder för Golden?

Hej!

Min goldenpojke på sju år har alltid haft lite problem med sin mage, och nu har jag hittat ett foder som ser väldigt mycket bättre än det han får nu.

Eukanuba Golden Retriever heter det. Man kan läsa om det mer på animail.se

Undrar i alla fall om det är någon här som har använt det och om det fungerar. Gillar hundarna maten? Min är nämligen väldigt kräsen, undrar också hur aktiva dem är och hur gamla dem är?

Tacksam för svar!

Annons:
[NoOrdinaryGirl5]
2012-08-13 16:32
#1

Puttar och lägger till en ny fråga.

Revir, Bas (tror jag det heter).

Någon som vet om det är bra eller inte?

Kickilu
2012-08-21 11:31
#2

Nä jag har ingen erfarenhet av det men gav min golden Eukanuba i början men han bajsade så mycket av det. I dag får han Halla-foder som funkar kalas.

vallhund
2012-08-24 19:48
#3

Rasfoder är bara försäljningsknep, skulle aldrig ge det till mina hundar, inte något från Eucanube eller RC öht.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Simlover
2012-08-27 16:21
#4

Jag har provat allt till min golden, IAMS, Royal Canin och Eukanuba. Har just nu Sam´s Field och det är superbra. Håller med #3 hade rasfoder med Royal Canin med det både var JÄTTESTORA bitar och han blev inte mätt och sen gärde jag min hund Border Collie rasfoder och det var mycket bättre. Men han blev dålig i magen och då var det dags att byta…….igen.

Maria29
2012-09-06 11:07
#5

Jag ger Arion lax o ris och det är det bästa fodret jag gett till min golden (tror inte att det billigaste eller dyrast fodret är det bästa) när han kom från uppfödaren så åt han rc golden och det gjorde honom sjuk så rasfoder tror jag inte det minsta på…..

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Maria29
2012-09-06 11:08
#6

bör kanske skriva att min golden är 3,5år. Glad

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Annons:
Rajas
2012-09-08 23:38
#7

Min Golden på 2 år äter Vom o Hundemat och barfas :-)

Mvh Millan

Maddus
2012-09-11 22:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Ger alla våra hundar Revir! har både små och stora hundar (3 st) och aldrig haft nå problem med nå magar!

Nathalie-G
2012-09-13 20:05
#9

Min hane på 4 år har haft mycket problem med magen, men nu äter han Arion Lamm och Ris som han mår jättebra på! Han är ingen typisk golden som äter allt, utan han är kräsen så det har varit svårt att hitta ett foder som han äter (Han matvägrade tidigare och blev jättetunn, tillslut fick vi handmata honom, man skämdes när man var ute och gick). 

Rekommenderar verkligen folk att testa Arion, är väldigt billigt också om man tänker på hur bra det är. Ca 500 kr betalar jag för en stor säck, tror att den är på 15 kg.

vallhund
2012-09-14 02:05
#10

Fast ett foders kilopris är ganska ointressant eftersom olika foder är olika energitäta. Av foder x behövs 2 dl, av foder y behövs 5 dl, skall man jämföra foderpriser så får man jämföra dygnsgivan.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Nathalie-G
2012-09-14 10:49
#11

Kan säga att den håller i en månad, så 500 kr/ månad är ju inte farligt alls!

vallhund
2012-09-14 12:41
#12

# 11

Jag BARFar min hund till det priset, eller lägre.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Nathalie-G
2012-09-14 20:57
#13

#12, Hade gärna gjort det men har varken plats i frysen för det eller en pojk som tål rått kött tyvärr… Har testat många gånger, han blir helkass i magen..

Annons:
liljestrom
2012-09-23 16:59
#14

Min goldentjej har också känslig mage, jag ger henne Tello Chicken/Rice, ett skonsamt och bra foder till ett vettigt pris! :)

/Lisa, http://gentleseat.blogg.se

[Timantis]
2012-09-28 16:23
#15

ett foder med lax o ris är bra om dom har problem med magen. Det är inte så att han ätit massa skit ute o har mask? Avmaska i så fall.

Ett veterinär foder som är super är RC intestinell. Det är för magproblems hundar.

vallhund
2012-09-28 20:05
#16

Avmaskar gör man om hunden har mask.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Timantis]
2012-09-29 20:29
#17

Ja men dålig mage kan bero på mask!!!

vallhund
2012-09-30 02:48
#18

Då kör man "kolla masken" som finns att köpa på apotek.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

cupcakes
2012-11-04 11:40
#19

Min golden var väldigt kräsen när jag skaffade honom, då var han 16 månader. Nu är han fyra år och har fått Standardt i två år, det fungerar super! Han äter som en häst, har fin päls och ligger bra i hull. Hade Standardt extra innan jag kastrerade honom, nu får han normal.

Det är lång övergångsperiod och hundarna blir ofta dåliga i magen när man går över till Standardt, det tog en månad för mig, men när de väl vant sig vid fodret så är det det bästa jag haft av de jag provat.

Jag har en stor golden på ca 32 kg och en säck räcker ca en månad, lite mer. Kostar ca 450 för 13 kg.

Upp till toppen
Annons: