Annons:
Etiketthundar-vi-minns
Läst 2481 ggr
[Dimba]
2012-06-18 19:32

Vila i frid älskade knasboll!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag runt elva-tiden somnade min älskade Obelix in. Jag kan inte ens ta in att det hänt, rättare sagt, jag Vill inte ta in det eller förstå att Obelix kommer aldrig springa till dörren när jag kommer hem. Känns helt sjukt….

Jag orkar inte gå in på detajler, gör det senare, men nu så tänkte jag om jag kunde få höra er berättelse om när ni fått säga farväl och hur ni haft det sen. För som det känns nu så kommer inget att bli bättre, jag var deprimerad innan, så nu vill jag bara dö. Jag vet inte om jag någonsin kommer repa mig, alla säger det men jag förstår inte hur fan det ska gå till!

Så tacksam för svar. Kram på er.

//Dimba

Annons:
VeronicaKahlbäck
2012-06-18 19:50
#1

Här har det kommit och gått många djur och det är inte roligt någon gång men i november tog jag bort mitt allt.
Jag åkte den dagen till veterinären för att göra en uppföljning som inte visade vad jag planerat så när jag kom ut till parkeringen, ensam, ringde jag en släkting och skrek helt hysteriskt att hon var tvungen att berätta för alla omedelbart för att jag inte orkade hålla mej samman.
Jag skulle köra bil hem själv ca två mil men tårarna forsade så jag inte kunde se vägen.
Efter det var en vecka rena helvetet, vaknade varje morgon för att efter en stund komma på att Zebben var borta, kändes som att ramla ner i ett bottenlöst hål och att varje mm av mej var trasig.

När jag väl tog mej samman gick det snabbt att komma tillbaka till vardagen. Före det trodde jag aldrig att något skulle bli sej likt, att livet skulle ta slut på något vis men som tur är så fungerar det inte så!
När jag tänker på han nu så får jag en klump i halsen och ibland gråter jag halvt hysteriskt men oftast är det bara en varm känsla om hur fin han var och hur bra vi hade det tillsammans.

När det gäller sorg tror jag inte på genvägar utan man måste ner och vända för att komma upp igen. Du kommer läka, han kommer ha sin plats i ditt hjärt och ni kommer dela på alla underbara minnen.

Beklagar din förlust.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Upp till toppen
Annons: