Annons:
Etiketterträninginlärning
Läst 5476 ggr
Piich
5/22/12, 5:51 PM

Retriver-aktivering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Har en kille på 9 månader, Mamman är 50% schäfer/labrador och 50%bordercollie , pappan är golden.

Han ser ut som en schäfer men jag vågar påstå att han är en retriver för övrigt.
Undrar lite om någon har något tips på aktiveringsövningar, som lämpar sig allra bäst för en retriver?

Mvh Michelle

Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.

Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.Skrattande

Annons:
[Timantis]
5/27/12, 10:18 AM
#1

alla raser är jobbande raser som behöver aktivering. Med dessa raser skulle jag satsa på spår. Annars är apportering något som dom kan gilla i alla fall retrievern i den.

Sugiyama
5/27/12, 7:35 PM
#2

Spår, vilt eller person, apportering om hunden gillar att bära. Allt där hunden får använda nosen.

Piich
5/27/12, 7:45 PM
#3

Tack så mycket! Spår har vi börjat med, så nu tror han att det växer köttbullar på gräsmattor :o)

Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.

Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.Skrattande

Upp till toppen
Annons: