Annons:
Etikettflatcoated-retriever
Läst 6880 ggr
Nasse99
2012-04-11 16:36

-hur tränar ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag funderar bara hur tränar ni era hundar,

jag har en flat coated retriever, syskon med golden retriever, hon är snart 6år o är för stressad eller är mycket uppspidad. jag undrar hur man kan få henne att bli allmänt mer lugn? För hon kan aldrig sluta leka…

Juliagrafi - en ungflickas jobb.

Annons:
Doris12
2012-04-12 12:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej,

Jag har själv 2 st flattar. En fem-åring och en på 8 månader. Det tips jag kan ge dig är att försöka undvika sånt hon blir uppjagad av.

Det viktigaste att träna är att vara passiv. Gå ex.vis ut i skogen, sätt er ner och gör absolut ingenting, gå sen hem igen. Gör lika i stan, gå upp på stan ställ dig utanför en affär där det passerar mycket folk och gå sen hem. Lek inte lekar som jagar upp henne. Jag kastar aldrig bollar, pinnar eller leker vilda lekar får då går de helt upp i spinn.

Har du provat ex.vis spårning? Är en mycket bra aktivitet som är lugn och som de blir trötta av.

Men visst är de underbara dessa energiknippenSkrattande

[Timantis]
2012-04-12 16:09
#2

Min spontana tanker är vad gör ni tillsammans. En flat är en arbetande hund o behöver massa stimulans för att må bra.

Bra tipps Doris med passivitets träning men en flat behöver även få jobba.

gör godis sök (släng ut godis eller mat på gräsmatta o låt hon leta upp det själv) man kan även gå ut i skogen o kleta tex leverpastej i träd som hon får leta upp.

slänger du godis på högt gräs så blir det svårare. En enkel form av aktivering som inte kräver något annat än hund gräs o godis.

Upp till toppen
Annons: