Annons:
Etikettgolden-retriever
Läst 3885 ggr
[NoOrdinaryGirl5]
2012-01-09 13:08

Fäller min hund för mkt?

Har bara en fråga som kan verka lite dum kanske. Men vår Golden har alltid fällt väldigt mycket, men nu är det nästan sjukt. Drar man händerna genom hans päls så faller det av stora tussar. Är det för att vi inte kammar honom tillräckligt mycket eller är det på grund av något annat?

Han börjar också bli väldigt trött snabbt, innan kunde jag gå en mil med honom och han blev pigg nästa morgon, nu känns det som om det tar mer på krafterna. Vi gick fyra kilometer igår, sedan sov han hela dagen, och så joggade vi idag men i slutet blev han jättetrött och joggade långsammare och långsammare. Vi kom hem typ halv åtta, och han har sovit non stop tills nu! (Med untandag för att jag kammade hans päls)

Oh och han har av och till problem med magen x(

Blev inte bara en fråga, men är lite nervös och undrar om ni möjligen skulle kunna säga om det är något vi kan göra åt det, eller om det kanske är dags att åka till Vetrinären och be dem kolla så att inget är fel med honom.

Annons:
Kickilu
2012-01-09 14:11
#1

Min golden har haft en lång period då han fällt stora mängder päls. Hade man dammsugit huset så var det strax efter tussa igen. Nu har det gått över och nu fäller han väldigt lite. Har hört att hanhundar fäller lite hela tiden. På honom verkar allt normalt men eftersom din blivit så trött så skulle jag nog ringa och lyssna med en veterinär vad de säger.

[NoOrdinaryGirl5]
2012-01-09 15:14
#2

Okej! Tack för hjälpen, får nog göra det.

Upp till toppen
Annons: