Annons:
Etikettlabrador-retriever
Läst 5943 ggr
smilla48
2011-12-14 18:10

Labradorvalp 9 v

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Vi har en labradorvalp, tik som blir 9 v i morgon och heter Moa,

Hon är mycket speciell för oss: Vi hade en labbekille här som bara låg död i köket dagen innan han skulle bli 5 mån.

I samma veva fick uppfödaren till Moa höra talas om oss…även att de bestämt att behålla den här tiken så var det självklart för dem, att skulle hon någonstans så var det hit till oss - Moas mamma dog nämnligen kort efter förlossningen.

När vi hämtade Moa så vägde hon 4 kg, hon går upp i vikt, det SYNS, men jag tycker det är svårt att veta hur mycket foder jag skall ge henne: Hon får Royal Canin och jag har gett 2 dlX3…men det är som att det är för mycket för henne, blir alltid lite kvar,

Uppfödaren hade maten framme hela tiden, så hon vet inte riktigt hur mycket hon åt…

Hannen vi hade åt allt han fick, men var betydligt större, så det här är lite ovant för oss.

Annons:
Hiro
2012-01-07 23:14
#1

Jag har inte så mycket koll men vi har en norrbottenspets hemma och hon får ja, ca 1 dl vid varge mål och kanske ev någon matrests bit men inte mycket, vet inte hur det är med valpar men testa att ge 1 fjärde del mindre kanske det blir bra? :o :)

SyntHare
2012-01-22 20:13
#2

Jag tror att jag gav 1,5dl X 3 när min hund var i den åldern och han är en blandras mellan schäfer, labbe, collie och wachtel. Minns inte vad fodret hette dock, då vi har bytt till ett annat nu… men han växte så det knakade! Jag tyckte det var jättesvårt att veta när jag skulle öka på dosen, men gav jag honom för mycket fick han inte behålla det.

Men prova att minska lite på maten, du kanske kan ge 2dl på morgonen och 1,5dl övriga måltider? Min kille har visserligen alltid varit hemskt matglad och äter allt vad han kommer över Tungan ute 

Himla söt hon var på bilden förresten! Kyss

Upp till toppen
Annons: