Annons:
Etikettnova-scotia-duck-tolling-retriever
Läst 4904 ggr
Maulin
11/17/11, 12:47 PM

Ni som har tollare

Jag har blivit intresserad av tollare.

Jag älskar att se hundar apportera, jag vill ha en hund som jag vet gillar sånt.

Så, nu undrar jag hur era tollare är? Vad gör ni med era tollare och vilken uppfödare har ni köpt dem av?

Mvh

Malin

Annons:
siennasmams
11/18/11, 11:23 AM
#1

åååh…
härligt med fler tollarfrälsta tvåbeningar!!!
*ler brett*

jag har en (såklart) alldeles, alldeles UUUNDERBAR tollarfröken som heter sienna och blir tre år i mars nästa år (vart har tiden tagit vägen - hon var ju valp IGÅR???), och jag är fullkomligt GALEN i henne…

jag hade en bearded collie-pojke förut, så jag har HELT bytt hund…
det är LÄRORIKT, kan jag meddela…
*garvar*

sienna är mycket mer lik mig i humöret än totte var - sienna är EXPLOSIV i ALLT hon känner, medans totte var som en konstant raksträcka.

jag kör viltspår med sienna, och hon är SUPERDUKTIG, så vi ska såklart försöka oss på att tävla till oss ett championat så småningom.

hon ÄLSKAR vatten, och har apporterat dummies se'n hon var yngre än fyra månader - hur strömt vattnet än är, typ…

vi kör också lite freestyle, och senaste projektet är att hon ska löära sig åka skateboard!
*fnissar*

TOTALT orädd är hon, och OERHÖRT alert, nyfiken, envis och snäll, och hon ÄÄÄLSKAR "folk"!

jag hittade min älskling hos en privatuppfödare, och jag kunde inte hittat en bättre uppfödare och eller en bättre vovve för mig - allt funkar hur bra som helst!

/ gabriela

TollarPojken
9/27/12, 12:34 PM
#2

Hej!

Jag har en tollare hane på 2 år. Min tollare är väldigt pigg av sig tackar aldrig nej till att gå en lång, han kommer ganska bra överäns med andra hundar. Men som du vet är tollare en jakt hund och gillar att jaga små djur. Men sånt som jag gör med min tollare är Agility, spår och vatten appotering. Och det är saker som han älskar. Men tollare kan vara en riktigt jobbig hund med, dem gnäller väldigt mycket. Men det är sådant man får träna bort.

Jonniis
10/7/14, 9:35 AM
#3

så roligt med en gammal tråd 😉😃


Upp till toppen
Annons: