Annons:
Etikettgolden-retriever
Läst 11606 ggr
Kickilu
10/18/11, 8:54 AM

Foder till en golden

Ni som har golden retriever vad ger ni för foder? Jag har en hane som jag ger Standart normal. Fick tidigare Eukanuba men då bajsade han så mycket. Tycker han är livlös i pälsen. Funderar på om det är nåt han saknar. Han har ej lätt att gå upp i vikt heller vilket är bra.

Alltid intressant att höra andras erfarenheter

Annons:
TinaH
10/30/11, 5:46 AM
#1

jag ger Hallafoder till min.

Fin päls, lite avföring, ett toppenfoder. :-)
Svensk tillverkat! :-)

www.hallafoder.se

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Vattnadal
10/30/11, 10:29 PM
#2

Vittra äter Troll, och får fodax eller Vom & Hundemat när hon jobbat mer än det vanliga.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Kickilu
11/1/11, 1:07 PM
#3

Det var för mig två helt nya fodermärken. Har läst lite om dem och kanske kan vara värt att prova något nytt.

Linnea
11/1/11, 2:56 PM
#4

Min får färskfoder, Nordic Special +, hon funkar bra på det, fäller väldigt lite, fin päls, god aptit (det hade hon inte med torrfodret) och små mängder fast avföring.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Kickilu
11/3/11, 8:32 AM
#5

1# Jag blev nyfiken på detta foder som jag aldrig hört talas om. Har pratat med tillverkaren och har nu bestämt mig för att testa detta till båda mina hundar. De rekommenderade Medium efter min bekrivning av båda hundarna.

Ska bli spännande:)

TinaH
11/10/11, 3:05 PM
#6

# 5

Lycka Till!
Jag tycker det är toppen! :-)

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Annons:
Kickilu
11/11/11, 11:53 AM
#7

#6 Det lät bra när jag pratade med tillverkaren. De trodde att det skulle passa min golden perfekt men även min andra blandras. Blir ju enkelt om båda äter samma mat. Borde få leveransen idag så då ska jag börja vänja in dem sakta så får vi se hur det går.

Tack för tipset:)

TinaH
11/14/11, 11:21 PM
#8

# 7

jag kör Lamm ch ris på bägge mina hundar. 
Jag har en Golden som är aktiv och en blandras som inte är jätte aktiv.
Smidigt när man kan köra samma foder på bägge 2, med resultat att bägge 2 får fin blank päls, lite med avföring och är friska och sunda hundar! Skrattande

Lycka Till! =)

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Kickilu
11/15/11, 8:29 AM
#9

# Nu har jag fått hem min leverans med Hallafoder. Började att blanda i lite grann igår och de verkar tycka om smaken i varje fall. Totalt rent i skålen och min golden gick ut i tvättstugan och började skrapa med tassen på fodersäcken. Jag kör en lång övergång för magarna på dem men steg 1 att de gillar det är ju en bra börjanGlad

TinaH
11/15/11, 10:00 AM
#10

#9

Haha…min golden slår volter och skäller. nästan, när jag tar skopan i säcken! Skrattande

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Kickilu
11/15/11, 10:13 AM
#11

#10 I morse visste han inte hur snabbt han skulle sno runt för att hamna i rätt possision för att få sin mat. Blandrasen gick till goldens skål när han ätit upp sitt för att se om det möjligtvis kunde ge någon utdelningFlört Kan tillägga att blandisen är rätt kräsen.

KvirrZ
12/4/11, 5:08 AM
#12

Vi ger orijen till våran tik, innan åt hon pro plan och royal canin.

- Mvh Emma

Maria29
12/5/11, 5:31 PM
#13

Jag ger Arion salmon rice till mina hundar och när jag var hos veten sa hon att Albert min golden aldrig sett så bra ut (Albert är allergiker så det gör mig extra glad). Funkar även på min vinthund som inte har några problem.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Annons:
Missel
12/16/11, 12:21 AM
#14

Bravo Special med vom ger jag till min golden på 11 år.

TinaH
12/31/11, 5:20 PM
#15

Bravo är det bästa färskfodret på marknaden, tycker jag.
Har givigt mina det innan.
Så ska jag gå över på färskmat så blir det oavkortat Bravo! =)
Sedan hämtar jag maten på deras fabrik åsså, vilket medför att det trillar ner gotte åsså! =))

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Vattnadal
1/1/12, 9:39 PM
#16

Jag föredrar spannmålsfria färskfoder, så våra fårt Vom & Hundemat när de får färskt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Lolly
1/3/12, 12:25 AM
#17

Doggy prosinellt.

Edera
1/27/12, 12:31 AM
#18

Jag kör med Standadrdt normal nu + benmjöl, vetegroddolja och b-vitamin (fröken tenderar att få vattensvans  och extra b-vitamin verkar hjälpa)  men hade fodax innan, det var super, min är lite svår att hålla i gott hull , märkte stora skillnader på pälsen  och fällningen också.

Gillade verkligen fodax men sen flyttade vi och nu har jag för liten frys , men tänker börja igen om jag får tummen ur och skaffar extrafrys :)

hewi
2/15/12, 1:52 PM
#19

Jag har haft två golden och båda har jag fått byta foder från Eukanuba. Bägge har bajsat jättemycket även nattetid, och fiser så det luktade satan. Min förra böt jag till Hills, den nya har jag börjat ge Eukanuba för känsliga magar. Har även hört mycket gott om Halla fodret.

Kickilu
2/16/12, 2:34 PM
#20

#19 Ja jag är än så länge väldigt nöjd med Hallafodret.

Annons:
Nathalie-G
2/23/12, 8:32 PM
#21

Kiro som är rätt så kräsen när det gäller torrfoder och som haft en del problem med magen, lätt blivit lös och varit gasig äter numera Arion! Funkar superbra, inga problem med magen, det ända är att han bajsar mer. Han älskar även fodret och äter upp det på några minuter, innan kunde maten stå hela dagen. Är jättenöjd med det, hans päls har blivit mycket finare också! Dom har flera olika sorter, en stor säck går på 500 kr på vår djuraffär! Kiro är en stor kille på 40 kg, han äter ca 380-400g per dag, mindre om han får annat också!

Upp till toppen
Annons: