Annons:
Etikettflatcoated-retriever
Läst 2977 ggr
wolfgirl82
2011-07-25 08:22

6 åring flatcoated - lugnare?

Hej

Jag har en lite fundering om en 6årig flatcoated är lite lugnare.

Det är så här att vi har blivit erbjudna att ev ta över en 6-årig okastrerad hane.

Beror på vad vår 11 åriga collie tik tycker om honom så klart då hon går i första hand.

Vi vet att de kräver mkt aktivitet o.s.v. och vi kör mkt vardagslydnad med vår tik nu. Dock börjar hon bli lite för trött för långa promenader utan hon nöjer sig med att få ta en 20-30 minuters promenad och sedan vill hon få gå in och vila/sova.

Tror ni att en 6-åring kanske är LITE lugnare än en yngre flatcoated så att de två kanske kan gå ihop.

Jag vill nämligen gärna ha en hund jag kan jobba lite mera med då jag/vi tycker de är roligt att få aktivera hunden.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Annons:
Eywa
2011-07-27 13:46
#1

Ni har inte möjlighet att träffa hunden innan ni bestämmer er? Jag har träffat en 9-årig flathane som var som en 1-åring men även raka motsatsen så det går aldrig att veta.

wolfgirl82
2011-07-27 22:05
#2

Vi var och träffade hunden här om dagen och vår tik ville inte ha något med honom att göra så vi blev tvugna och tacka nej till honom även om han var jätte go och snäll. Men måste ju tänka på vår tik i första hand.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Eywa
2011-07-27 22:16
#3

Det var ju tråkigt :(

Upp till toppen
Annons: