Annons:
Etikettlabrador-retriever
Läst 11102 ggr
Eywa
7/21/11, 1:56 PM

Bra labradorkennel

Hej!

Jag kikar runt bland olika hundraser och labrador är en ras som alltid har legat mig varmt om hjärtat. Dessutom skulle den passa utmärkt till min livsstil, krav på hunden och typen av aktiviteter vi kommer att syssla med.

Hos mig skulle inte en jaktlabrador platsa eftersom jag inte kommer att jaga. En dualpurposelabbe skulle passa mig mycket bättre. Jag lägger stor vikt vid en trygg, social och lugn individ med arbetsglädje och följsamhet.

Finns det någon kennel ni kan rekommendera?

Jag fastnade lite för sjöbygårdens kennel men eftersom jag är ny på rasen är det svårt att veta.

Annons:
AnneN
7/22/11, 11:58 AM
#1

Sjöbygårdens har jag ingen uppfattning om då de har väldigt lite information om hundarna på sin hemsida.

Men om du vill ha hjälp att hitta seriösa kennlar så hjälper jag dig gärna då jag själv är uppvuxen med labbar Glad

Men behöver veta vart i landet du kan tänka dig att åka för att hämta en valp.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Eywa
7/22/11, 4:38 PM
#2

Jag åker gärna en bit för en bra hund. Jag bor i Göteborg och 40 mil är väl så långt jag kan tänka mig att åka. Men skulle det klicka och kenneln ligger 50-60 mil bort så kommer jag såklart att överväga det.

AnneN
7/22/11, 7:23 PM
#3

Okej, då ska jag kika vad jag kan hitta inom den radien så återkommer jag med tips på de kennlar jag tycker är/verkar seriösa och bra Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Eywa
7/23/11, 12:51 AM
#4

Tack så jättemycket! Jag är verkligen tacksam!

Eywa
7/27/11, 1:44 PM
#5

Hittat något bra än? :D

AnneN
7/27/11, 1:49 PM
#6

#5 Har tyvärr varit sjuk de senaste dagarna så har inte haft ork att sitta vid datorn, men börjar tillfriskna lite nu så ska ta tag i det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Eywa
7/27/11, 1:57 PM
#7

Ingen stress :) Det är ju inte aktuellt på ett tag xD

Bara så himla nyfiken! Jag hoppas att labrador är MIN ras, eller retreivers i allmänhet. Är sugen på tollare också, fast i framtiden, som tredje eller fjärde hund om inte labrador sitter som ett smäck i mitt hjärta (vilket den säkert kommer att göra :D).

horred
8/25/11, 11:54 AM
#8

Hej! Jag såg att du var lite intresserad av vår kennel,om du vill veta något om våra hundar är du välkommen att höra av dig så skall jag gärna berätta hur dom är.

Vänligen

Gunilla WWW.sjobygardenskennel.se

Mallis11
8/25/11, 7:17 PM
#9

Hej Eywa

Var med en kompis som köpte valp på Sjöbygårdenskennel, tillsammans åkte vi till Horred (en annan gammal uppfödare dock av annan ras var med)

Jag blev helt tagen så seriöst, fick all information om både tiken & hanen,se statistik, se tiken,se valprummet där de föds & där sover de tillsammans med tiken innan. Helt sjukt Skrattande de hade ett blad för varje valp när de föddes .vikt ,när de klippte klor ,vad de åt.när de avmaskade.

Carro fick en hel pärm med info med tips & råd,pläd.visselpipa.leksak & så fick hon med sig en påse med mat för man skulle fortsätta med den.

En veterinär på Västra Djursjukhuset köpte hund där ocksåTyst kommer inte ihåg vad han hette. Men tror inte en vet. hade köpt där om de inte var bra eller seriösa.

//Mallis 11 Lindis

FunnyFlyer
9/5/11, 1:20 PM
#10

Hej!

Jag måste bara rekommendera Ritou's Kennel i Mörrum.
Har själv en labbe tik ifrån dom och en tik efter deras hane Coco Loco's Handy man. Jätte trevliga med mycket bra info på hemsidan.

www.ritou's.se

MVH Ninja

meant
10/2/11, 12:51 PM
#11

Vad önskar du av kenneln?

Är du intresserad av någon särskild färg?

Vilka meriter ska hundarna ha?

Kika in på våra valpar och "Pollys" meriter  Glad på vår hemsida (http://trolltjarnbacken.se) eller på  tråden "valpar väntas på Trolltjärnbäcken!

Upp till toppen
Annons: