Annons:
Etikettallmänt
Läst 1946 ggr
AnneN
2/21/09, 1:45 AM

Har du gjort nån riktig tabbe?

Vore kul att få höra om tabbar ni gjort!Skrattande

Har du tex glömt hunden hemma då ni ska på jaktprov/utställning? Glömt kvar hunden utanför affärn och gått hem utan den? Eller någon annan tabbe?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Maja
2/21/09, 2:31 AM
#1

Släppt ut hunden och glömt att han var ute på tomten? ;)

Hihi, vi bor ju ute på landet och Nero är så feg. Han vågar inte gå iväg från huset om inte jag är med. ;) Så han hade suttit utanför dörren och väntat i en kvart. :P Blir lätt så när jag pratar i telefon och han sitter vid dörren! :P

Tur att han är så feg. Inte ens en katt som springer på åkern bredvid lockar honom om inte mamma (jag) är ute! :D

Gullan402
2/21/09, 11:25 AM
#2

Hade varit och handlat och det var mitt i sommaren. Jag släppte ut barnen ur bilen. Knäppte loss Findus (hade Saab 900 då) från bältet (vi hade bälstessele) öppnade bildörren (Findus satt i passagerarsätet) men glömde säga VARSÅGOD!
Gick in och plockade upp varorna och började laga mat osv. Efter någon timme saknade jag hunden. Han låg fortfarande kvar i bilen med dörren öppen. Men det visar att han i alla fall lärt sig att inte rusa ut ur bilen…Glad

OBS! Bilen stod i skuggan men det var varmt ändå i luften.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Cerrolyn
2/21/09, 1:37 PM
#3

#1

Precis som du. En gång hörde jag ett pipande vid dörren och då ville Ceasar in.

**MVH Cerrolyn

rockygubben
3/6/09, 5:50 PM
#4

Jag råkade låsa ut Tia på balkongen en gång.Jag började undra vart hon hade tagit vägen,då fick jag syn på henne.Hon stod utanför och tittade in.Nu tittar jag att hon är inne innan jag stänger dörren.

kerstinjo
3/7/09, 1:44 AM
#5

Min make var och kvällshandlade med vår Ida, han band henne utanför affären. Handlade färdigt och tog hunden och gick hem.

Vet ni vad han kom hem med? Inte var det Ida, utan en hanhund!!!

Men det löste sig snabbt eftersom vi visste var hanen bodde. Typiskt karlar!

 Kerstin 

 

kerstinjo
3/7/09, 11:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag och äldsta dottern var på vårat lantställe och skulle åka och handla.

Vi lastar in ett virrvarr av schäfrar, Töntbullen och ett gäng ungar och åker i väg.

Halvvägs kommer Nicki på "Råttan, vi glömde Råttan". (Råttan var taxen)

Men hon satt så snällt kvar på trappen! (Hm, det var inte första gången vi glömde en hund Skäms)

Råttan och två av de stora hundarna.

 Kerstin 

 

Annons:
HarrietKiara
3/7/09, 3:45 PM
#7

Innan vi flyttade hit så  bodde vi i en lägenhet där det var en trapp upp nästan precis innanför ytterdörren. Vi bodde alltså på övervåningen. Kiara fick inte lov att gå upp utan ett "varsågod". Jag tror att det hände minst tre ggr efter kvällspromenader att jag glömde att säga det till henne. Det var först när alla gått och lagt sig som det skramlade till i grinden till trappen och hon smög upp och la sig i sin säng. Skäms

Likaså har jag X antal ggr glömt att säga varsågod när hon ska äta. Då kommer man ut i köket och undrar varför hon inte har ätit upp sin mat. Skäms

Jag har aldrig glömt att ta med hunden på kurs men däremot koppel, många ggr. Skäms

Ska jag verkligen ha hund? Förvånad

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Omorose
4/8/09, 6:59 PM
#8

#7 Liksom du har det hänt att vi glömt säga varsågod då vår flatt får mat, då kan vi ha hunnit gå in i vardagsrummet , se på tv och kommit tillbaka in i köket och se han fortfarande sitta där 1 meter ifrån matskålen, stirrandes med sina valpögon.Skäms (Obs, han är fruktansvärt matglad)

Upp till toppen
Annons: