Annons:
Etikettpresentationer
Läst 7028 ggr
AnneN
2009-02-13 14:43

PRESENTATIONER

I denna tråd tänkte jag att alla medlemmar gamla som nya kan skriva en presentation om sig själva. Det är ju alltid trevligt att kunna få ett litet humm om vad det är för person som döljer sig bakom ett användarnamn Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
AnneN
2009-02-13 14:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag heter Anne och är uppvuxen på en labbekennel utanför Piteå. Tyvärr så har jag ingen labbe idagsläget men eftersom att det är den ras som är närmast mitt hjärta så kommer nästa hund att bli en labbe. Jag har tidigare haft en egen labbe från mammas kennel och har varit "fodervärd" till pappas ena jaktlabbe, tyvärr så blev de ju gamla och finns nu vid regnbågsbron.

Nu bor jag i lägenhet i Luleå tillsammans med min sambo, 3 katter, 1 blandrashund & 2 tamråttor. Jag är arbetssökande så jag har en hel del fritid som jag spenderar med djuren, sitter vid iFokus, umgås med vänner, mm. Jag är även SajtvärdBlandrashundar och Medarbetare på flera andra iFokussajter.

Är lite dålig på att skriva om mig själv men vill ni veta mer så fråga gärna, jag lovar att inte bitas så hårt Skrattande

På bilden är jag och mammas en labbetik

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

TinaH
2009-02-16 17:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej!

Kanske man skall som sajtägare presentera sig också!
Men det brukar luta åt att det alltid har tedens till och låta som en kontaktannons, eller nått i den stilen.Obestämd

Men jag får väll skriva min kontakta….presentation, här då.Glad

Tina heter jag, är född för över 30 år sedan i en by utanför Kalmar vid namn Vassmolösa, där jag bodde med min mor och far och stora syster samt vår Golden tjej Sara.
Idag bor jag utanför Helsingborg och har gjort det sedan 9 år tillbaka, och storm trivs
Pappa tävlade henne mycket och hon var en duktig tös.
Men efter 14 år så var det dax för att nå regnbågsbron.
!

Sedan så blev det ingen ny hund jag var inte glad på min mor.
Blev guldfiskar istället - precis som att det är jämförart! *fnys!*

Men en gång hund - alltid hund.
Jag skaffade mig min första hund för snart 6 år sedan.
Då jag började vid 9 veckors ålder på brukshundsklubben.
Jag sa till gubben innan "Ingen klubb - ingen hund".
Och så blev det.
Men tårar svett och glädje har min Tyson blivigt 5½år.
Men jag ska inte önska min värsta fiende dessa blandningar han är till sällskaps och fam. hund.
För det har inte varit enkelt under resans gång, det ska gudarna veta…en han har givigt mig idéer och lösningar på träningen som många renrasiga, och kanske blandrasiga, har "gratis"….

En dag så satt jag och tittade på nätet om hundar…och olika raser var inne på Aussie sidor, Golden sidor, till och med Basset hound sidor…men jag ville ha en stor hund.
Men jag tänkte i min vilda fantasi att jag kunde lika gärna lägga ner prospektet "köpa hund" för det var ingen idé för gubben ville säkert inte ha en till….
Men så en dag….så sa gubben till mig…."har du hittat nån hund du vill ha?"….jag vände mig om och tittade fundersamt på honom med blicken "har du slagit i huvvet nån stans?"
Men jag tänkte i samma stund, nu är det man nog ska vara tyst, och inte ifråga sätta utan bara följa med i hans snack.
Hittat kennel? sa jag, lite fundersamt…
Jo, har väl mina favoriter, men vaddå?, sa jag….
Ta och ring dem i morgon då, sa han….
Jag lovar att jag var tvungen och titta på han ännu en gång med den där blicken "slagit-i-huvvet-blicken".

Visst ha jag under resans gång velat ha en "riktigt" hund och kunna träna och tävla samt ställa ut med. Men det var ju bara en dröm!!!

Sagt och gjort så ringde jag en kennel i Färgelanda, "Ringmasters", för jag ville inte ha en ljus golden, utan mörk och DP.
Dem hade precis fått kull och hade bara hanar till övers.
Det ville jag ju ha, hane.

Den 23/3-08, är Ringmasters Good Boy, född.
Vi hyrde bil, för våran gamla peugeut 205 från -86, hade nog inte klarat resan…
Vilka guldklimpar!!!
Så var det bara hem, och sukta på korten, och vänta…..
Så kom dagen D.
Vi behövde bara resa till Varberg denna dag, och så hade vi en ny bil, med bur och allt.
Där var han…min lilla Boy!!

Vi började redan efter 1v hemma på valpkurs i privat logi.
Så  har kurserna gått hand i hand.
Valpkurs, grundkurs, spårkurs, och nu lydnadskurs.
Husse går med Tyson, och jag med Boy, i samma grupp. =)

Tja detta var lite om mig.
Blev det som en dålig kontakt annons, eller inte?
Avgör själv! Flört

Undrar ni något så bara fråga! =)

oj, vad långt detta blevFörvånad

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Cerrolyn
2009-02-16 21:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Kan väl vara så duktig jag me då.

Redan när jag låg i magen så fanns hund i vår familj den ena schäfern avlöste den andra tills den dagen jag blev 10 år. Då avlivades vår schäfer King. Det är han som jag minns, det är han som lärt mig att älska hundar och det är han som lärt mig att älska rasen schäfer. Åren gick utan hund. Men mamma kunde inte klara sig längre än 5 år utan hund utan blev fodervärd åt en schäfer tik efter Silverpilens Nix. Av henne lärde jag mig hur det var att ha hund. Jag gick lite på hundungdom men det blev inte så mycket med det.

Så en dag för snart 6 år sedan kom mina tankar på egen hund in i bilden. Schäfern stod högst i topp men fick läggas åt sidan då jag visste vad de behövde men visste inte om jag hade vad som krävdes. Så tillslut blev det en golden och den 24/1-04 så föddes Ceasar.

Ceasar och jag tävlar främst lydnad men även spår, sök, agility och rallylydnad.

Men nästa hund blir en schäfer hane…

**MVH Cerrolyn

Rafflan
2009-02-17 17:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jaha, då är det min då, och hittintills verkar jag var yngst här XD

Jag heter Jenny, är  18 år och pluggar sista året djursjukvård. Hade alltid drömt om en hund. Mamma hade hund som liten och ville ha en egen men ville att vi ungar skulle bli lite äldre. När jag var 9, min bror var 11 och min syster 8 tyckte mamma det var dags. Vi  letade efter en golden retriever då, det var en av dom hundar mamma hade haft som liten. Vi hittade en uppfödare och allt verkade pefekt, men hon hade bara en otingad hane kvar och den skulle hon behålla själv då pappan till kullen dött när valparna var bara några veckor. Så vi sa att vi fick leta vidare då vi ville ha just en hane.

2 veckor senare ringde uppfödaren tillbaka och frågade om vi fortfarande var intresserade och ja det var vi, vi åkte ditt och hämtade våran sötnos i maj 1999, älskade Rossmix Always Winning Hearts, eller Elis som vi kallar honom.

Jag ville ju tävla med honom i agillty när jag blev äldre, och vi skulle prova ställa ut honom men främst skulle han vara sällskap. Men allt gick inte som tänkt, när vi var på kollen när han var strax 1 år kollade vi höfter och allt, han hade E och D på höfterna. Så inge hoppning för honom. Men det var lungt, dock hade han problem med att han stressa upp sig och vart omöjligt att ha att göra och träna med när han var på en djurgård eller bland massa hundar. Så ingen utställning eller så heller ;)

Elis blir år 10 år och i Januari i år hämtade vi hem hund nr2, en lagotto valp vid namn Updates Geronimo, kallad Sigge ;)

Planen är väl att om Sigges ben är bra ska jag köra agillity med honom när han blir lite äldre ;)

Förutom hundarna (som är mest mammas å mina) så har jag hand om 6 chinchillor, 2 kaniner och 3 marsvin och min egna dröm hund i framtiden är en bruks schäfer ;D

Cerrolyn
2009-02-17 19:21
#5

#4

Tråkigt att det gick så med Elis, han är jätte fin på bilden tycker jag.

**MVH Cerrolyn

Rafflan
2009-02-17 19:35
#6

#5 ja, men han lever livet som familjen gosgubbe och nu har han fått en busig valp att leka med så när han inte har ont (som tur är har han sällan ont :D) lever han livet som vilken annan hund som helst ;)

Annons:
Blandisfantast
2009-02-17 22:26
#7

Jag har ingen renrasig retriver, utan 3 blandisar, men min Yatzi är blandning mellan golden/labbe och Flatte så hon är ju ändå 100% retriverSkrattande!

När jag föddes  (1978) så hade vi en fyrvägskorsning som vi fick ta bort när jag var runt 5 år och sedan blev det ingen mer hund i vår familj förän jag var typ 16 år. Då tog jag hand om Finsk spets som skulle avlivas pga att ägaren hade dött. Tanya som hunden hette var redan då ganska gammal, men hon fick några år till på nacken. Dock blev inte hennes sista dagar som jag hade tänkt mig, då grannes häst hoppade på henne, så att hon blev förlamad i bakdelen och fick avlivas.

Några år senare skaffade jag en blandis, som min bror fick ta hand efter ca 2års tid då jag flyttade ner till Skåne.

I dagsläget har jag 3 hundar och hundar är det bästa som finns här i livet!!!

Tidigare var jag mest en hästtjej, men hästintresset avtar mer och mer hela tiden.

Framför allt är det agility som gäller för mig och mina hundar.

Golden retrivern har varit min drömhund länge och en dag ska jag minsam ha en RENRASIG golden. Men för tillfället så har jag ändå 3 av dom bästa och underbaraste hundarna i hela världen!!!Flört

zabelle
2009-02-18 09:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Är jag ensam 50+ ? Ja, någon får väl representera tantgänget.. Skrattande

Jag bor i Skåne mellan Malmö o Lund, tillsamman med maken, 1 hund och 2 Raggdoll. 

Hunden flyttade till oss för drygt ett år sedan. Han är en 9-årig blandras mellan Golden Retriver och Border Collie. Han är den mest tillgivna hund jag haft och den mest energiska också tror jag.

Jag har alltid haft ett stort djurintresse, från 10-års ålder och fram till för ett par år sedan, har jag tillbringat det mesta av min fritid i stallet.

Som 5-åring fick jag "min" första hund, en Cocker Spaniel. Han blev 17 år gammal. Därefter har jag haft Schäfer, Pincher och olika blandraser. Alla hundar utom den första har varit omplaceringar som av olika anledningar hamnat hos mig trots att jag ALDRIG mer skulle ha hund…(fast det säger man väl varje gång man mist sin älskade hund?)

Zabelle   

HarrietKiara
2009-02-18 09:55
#9

Jag fick inte ha hund när jag var liten för mamma är allergisk. Däremot såg jag till att grannhundarna fick bra motion. Det hände mer än en gång att vi var efterlysta när vi var ute på timslånga promenader. Jag var väl mellan 9 och 12 år.

År 2000 så skulle min pappa skaffa en blandisvalp, labbe/border men det tyckte inte pappas gamla schäferblandis så Kaxe fick stanna hos mig och min dåvarande sambo. I feb 2003 lyckades jag äntligen bli av med sambon och för att slippa delad vårdnad så släppte jag även hunden. Han hade aldrig klarat det, han var hispig nog ändå.

Jag hade träffat en ny man och han lovade mig att han skulle ge mig en ny hund och den 3/7 -03 så var vi och hämtade hem Kiara. Hon är den goaste hund man kan tänka sig. En riktig prinsessa Skrattande Hon vet sin status och lever på det.

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Maja
2009-02-19 01:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har en labbekorsning (enligt uppfödaren 75% labbe, 25% NF, men det tror inte jag på ;) ) som dock bor hemma hos mamma och pappa, men jag brukar träna och leka med honom när jag är hemma! =)

Är två och ett halvt år gammal och heter Nero!

Och ja, allt annat än normal. Kopierar från en annan sajt:

1. När han får mat så plockar han försiiiiiktigt upp 2-3 matbitar i munnen, vänder sig om och springer till sin bädd i andra sidan rummet, lägger sig där och tuggar i sig maten, sedan springer han tillbaka, hämtar lite mer mat, springer till sin säng, äter, hämtar ny mat etc. 

2. Han tuggar på naglarna, eller ja, klorna, men bara på ena framtassen.. ^^ Klorna är trasiga och nedtuggade.. 

3. Han är bästa kompis med grannens katt. 

4. Han bär in smååååå stenar och bygger sig en stensamling på sin bädd. 

5. Han går omkring och bär på strumpor i sin mun, han tuggar inte sönder dem, han bara bär på dem. 

6. Han flippar upp öronen hela tiden och ser lite.. Ehm, ja, galen ut. 

7. När som helst, var som helst kan han få en knäpp och springa runt, runt, runt, runt i 180 km/h, heeeeeelt utan anledning. 

8. Är man i skogen så ska han bära på en kotte i munnen, annars går det inte! 

9. Han är rädd för min kompis Jack Russel (som är fyra gånger så liten som honom). 

10. Han jagar sin svans och ger sig inte förrän den är blöt av slem. 

Bifogar en bild på honom som valp:

Maja
2009-02-19 01:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Och lite äldre:

zabelle
2009-02-19 10:28
#12

Vilken gullig beskrivning av Nero!!

Kan riktigt se honom liggande bland sin "stensamling" ätandes några torrisar i taget Glad

Zabelle   

Maja
2009-02-19 10:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hihi, ja, han är mycket speciell den här hunden!

En gång så var mamma ute med honom på tomten på en sista kvällskiss. Det regnade och hon såg hur han försvann in bland buskarna och ropade på honom. Han kom ut efter ett litet tag och så bar han på någonting i munnen. Hon såg inte vad, eftersom den var stängd, men man ser ju om det finns någonting däri..

Så hon sade åt honom att stanna och så öppnade hon hans mun och däri låg det en fågelunge! Haha, den var inte död, utan levande. Han hade inte bitit hårt i den, utan bara stängt käken försiktigt så att han inte skulle bita sönder den. Han skulle ju bara rädda den från regnet såg det ut som att han sade. ;)

Samma sak har hänt två gånger till. Och en gång med en näbbmus.

Han har modersinstinkter tror jag. ;)

Annons:
TinaH
2009-02-19 14:36
#14

Juve

Du har inte funderat på om din hund har glömt och läsa halva instruktionsboken?

Labbar JAGAR fåglar
Njuffarna RÄDDAR

Skrattande

Söt är han i alla fall, och duktigare "regnskydd" får man leta efter! Skrattande

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Maja
2009-02-19 14:47
#15

Han är inte renrasig, så vi skyller på det! Flört

TinaH
2009-02-20 01:40
#16

# 15

tack för den bekräftelsen!
då vet jag varför Tyson är som han ärTungan ute
(blandis mellan pointer/vorste/Siberian Husky)

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

AlliN
2009-02-23 23:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Kim heter jag  familjen äger en gul labbe Allin heter hon hon e född i maj ´05.

själv e jag 15 år fyller 16 i maj

Mamma tränar henne i jakt , så vi har köpt oss en frys till för att syrran klagade på att både fågel och harre delade samma fryslåda som frukostbrödet. själv har jag tränat agilty med henne i ett halv år, hundungdomen tjatade på mig att köra fortsärtnings kursen men det har inte blivit av en, läxor, modellbygge, kompisar mm. 

//AlliN

rockygubben
2009-03-01 11:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Jag heter Susanne och bor i Eskilstuna.Tia köpte jag när hon var 8 veckor gammal från Delindas Dreameyes kennel i Skultuna.Hon föddes den 5 juli 2002.

Eva63
2009-03-09 20:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Hej !

Har en labbekille som blir 2 år i juni.  Kan säga att han är helvild, framförallt vid möten ZzZzz. Hoppas det går över med tiden Tungan ute. Kul med en retrieversida..

Jag finns även på facebook, om någon vill mejla och se bilder.

mingopingo
2009-03-10 14:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Hejsan. Tänkte det var dags att faktiskt skriva nått här :) Och varför inte en presentation då!

Mitt namn är Madeleine och jag bor utanför Uppsala. Fyller snart 21 år. Självklart har jag en retriver hemma, närmare bestämt en golden retriver :). Fast mamma står som ägare men vi hjälps åt med allt som har med hundarna att göra. (Har även en långhårig collie) Han är en något hyper hane vi namn Casper. En liten kille på snart 8 år. Fast de kan man knappast tro när man träffar honom. Han är otroligt aktiv och har mycket hyss för sig mest hela tiden.

Dom flesta tror inte han är renrasig men det är han faktiskt. Dels är han lite för låg, sen har han väldigt lockig päls över hela kroppen. Men han är himla charmig.

Otroligt smart hund och hittar alltid på nått att göra. Älskar att bära runt på saker, gud vet hur många strumpor han har bärt ut i snön. Han gillar absolut inte andra hundar, inte ens tikar. Dock finns det 3 undantag. Vår andra hane funkar och en kompis kastrerade jack russelhane och en kastrerad Cairnterrier som tillhör min moster. Vi vet inte varför han inte gillar hundar, han har inte vart med om nån hemsk upplevelse eller nått liknande.

Bifogar en nytagen bild på honom :) Han älskar verkligen snö!

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

Annons:
rockygubben
2009-03-17 18:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Hej,jag heter Susanne och bor i Eskilstuna.Har en Golden som heter Tia.Hon blir 7 år den 5/7 i år.Hon är lika lekfull nu som när hon var liten.Kyss

Bemydream
2009-03-30 17:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Jag heter Linda och är 23 år. Jag och min sambo bor i Frövi, mellan Lindesberg och Örebro. Med våra två hundar, en liten blandrastik Jack Russel/DSG 4 år och en Golden Retriver tik 8 år.

Har tre hästar som är ämnade till trav.

Jobbar som vikarie på dagis, men vet inte vad jag egentligen vill jobba med. Någonting med djur tror jag…

Det var lite om mig…Skrattande

"En tanke tänkt i trygghet, upprepade gånger, har en tendens att bli verklighet"

Soffe
2009-04-28 14:02
#23

Hej!

Sofie heter jag och är 24 år.. Jag har precis blivit medlem här.. Jag har själv ingen retriever men gillar den här raskategorin.. Jag har en Shetland Sheepdog som är 4 månader.. Så än är det för tidigt att skaffa en till hund.. Men någon gång framåt vill jag ha en till hund och då blir det förhoppningsvis en retriever och isåfall en Tollare som jag riktigt fastnat för.. Någon gång vill jag åka till en sådan kennel och hälsa på, bekanta mig mer med rasen..

raggorgeous
2009-05-27 20:19
#24

Hejsan

Jag arbetade på en labrador kennel i flera år som kennelflicka och rasen ligger mig otroligt varmt om hjärtat! Har idag rottis men nästa hund jag skaffar blir labbe igen,, vill ha en gul tik. :)

Min labbe hade jag tillsammans med mitt ex, vi hade dessutom en rottishane. Då vi gick isär hade ingen av oss möjlighet att ha två hundar utan han tog labben och jag rottisen. Som tur är träffar jag labben då och då!

Min labbe hette Attikonaks One Step At a Time och han kallades "Bettil" Helt ljuuuvlig kille! Den tik jag en dag söker får hemskt gärna vara släkt med honom… www.attikonak.se

Så nu undrar jag om ni vet nån uppfödare som avlar på de linjerna?
Vore hemskt tacksam för hjälp! Har sökt runt bland uppfödare men det är ju en djungel! *s*

Mvh Carro

******************************************************
Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Vattnadal
2009-05-28 00:56
#25

Kanske ska skriva här jag oxå. Är 35 år, och har haft golden i familjen sen jag var 6 år. Första hunden i familjen var goldentiken Tiebreak Eunice, Katja. Det var pappas hund, sällskapshund, även om pappa testade lite utställning, jakt och dåtidens vardagslydnad. Det togs 2 kullar på henne, andra gången sparades min Ronja. Hon flyttade med mig till stan när jag tog studenten, och föräldrarna blev utan hund ett tag, då Katja gått bort av ålder.

Jag och maken tog över en 6-årig golden som skulle avlivas pga morrande åt det yngsta barnet i familjen. Vi lyckades få hyfsad fason på Frida, och hade henne till hon blev över 13 år. Ronjas sista år köpte vi hem en valp, ännu en Tiebreakere på E, den här gången en Evita, som blev min Raksha.

Raksha fick cancer, och gick bort 27 mars, nästan 11 år gammal, så nu har jag för första gången sen jag var 6 år levt utan golden. Dock ska en ny liten valp flytta hit i slutet av nästa vecka, denna gång är det Tultgårdens Kompis Busa, som här ska heta Vittra.

Jag heter Elin Mattsson, bor på en lantgård i södra Hälsinglands skogar tillsammans med maken. Vi har ett gäng huskys, några alaskans, men går över på siberian allt eftersom. Det finns drömmar om att börja tävla medel och långdistans med dem från makens sida, jag ställer ut och tränar dem i vardagslydnad och blodspår.
Jobbade 10 år i djuraffär, men är nu för tiden konsumkassörska istället. Har utbildat mig till Hundkursledare för HUNDutbildningsgruppen och är i startgroparna att starta eget företag och börja hålla kurser.

Med min nästa golden kommer jag att köra viltspår, testa apportering, kanske rallylydnad, vardagslydnad men främst ska vi bara vara bästa vänner.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Shadows
2009-07-06 14:27
#26

Hej!

Är ny här inne, har mest hängt inne på Norsk Skogkatt iFokus då jag har två yrväder till norskisar.
Någon hund har jag inte ännu, men maken och jag funderar på att skaffa en retriever någon gång efter Augusti (då vi gifter oss första veckan i augusti och inte är på hemmaplan). Retrievers har alltid fångat mitt intresse så jag sade det att jag helst av allt skulle vilja ha en retriever om vi skaffade hund ;)
Själv är jag 23 år, maken är 33 år. Vi har två katter, två gerbiler och ett 80L akvarium i en tvåa i Lyckeby, Karlskrona.
Runt om oss där vi bor ligger skog, äng och Lyckebyån. Vi själva har ingen hundvana alls. Min mor har haft hundar i större delen av sitt liv, men efter hon träffade min far blev det inga fler hundar, och sen kom ju jag och syrran ;)
Vi har dessutom helt underbara grannar som sagt att dem kan hjälpa oss med hunden vi skaffar, så vi får lite hjälp på vägen!
Min (blivande) make jobbar heltid, med eget och en butik. Jag själv jobbar i butiken när jag behövs och har en egen fotostudio (www.fotografab.se) men sitter mest hemma då den nuvarande finanskrisen lett till att folk inte väljer att fotograferas för att spara pengar.
Skulle vi nu bli lyckliga hundägare så tänkte vi träna lydnad, spår / sök och lite agility!

Har ni tips eller råd så är vi öppna för allt!
Vi letar just nu efter en hane, vi hoppas också att det eventuellt finns uppfödare i blekinge eller i närheten av blekinge.
Det vart långt, men det var allt om mig!

Nmaria
2009-07-22 23:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Hej! :)

Maria heter jag och är 15 år :)

Mina intressen är att rida och självklart vara med min hund Nellie som är en Golden Retriever! :)

Nellie är 8 år och väldigt kelsjuk, och otroligt snäll!
På fritiden rider jag, jag rider både på ridskola och har en fjording till medryttarhäst :)
Bländaren heter han och han är hela 21 år, men väldigt pigg kan man säga för sin ålder!

det var lite om mig (:
(har också en bilddagbok med mer bilder, där heter jag  lady-m  )

Annons:
Kanin-Fiia
2009-08-18 22:45
#28

Jag är en 13-årig tjej som älskar hundar och fotografering. Tyvärr finns det inte tid för hund i min familj nu men jag har turen att vara extramatte åt en sexårig labradortik istället. Vi träffar nästan varje dag och tränar och går promenader. Jag är aktiv här ibland för att uppbyta olika träningsidéer m.m.

Issm
2009-09-29 21:31
#29

Hej!

Jag är 22 år, har tyvärr ingen retriever för tillfället men har haft världens mysigaste tollare som fick somna in i våras pga sjukdomRynkar på näsan Men jag är inte hundlös utan har en kelpie på dryga året här hemma som just nu är rätt jobbig i sin unghundsfasTungan ute Men det kan nog bli ordning på han med någon gång…

Har börjar leta efter kennel till kommande hund, som jag är helt säker på kommer bli en retriever. Är mest intresserad av tollare,labbe,golden och flat, alla har de sina för och nackdelar så vi får se vad det blir.. Men det är i "retrieverträsket" jag hör hemma känns det som. Nog för att jag älskar min vallhund, men det är  något speciellt med retrievrar Glad

Tollaren skaffade jag som omplacering, han var 5 år när han flyttade in hos oss.  Hans liv innan hade väl varit lite sisådär, men han var en underbar hund och vi saknar honom så fruktansvärt mycket. Både med honom och min nuvarande kelpie tränar vi lite allt möjligt. Spår, lydnad, tricks osv. Apportering, fast det har jag inte sysslat så mycket med tillsammans med kelpien Tungan ute

Blev medlem här, just pga att jag fundera på att skaffa en retriever igen och då känns det bra att vara runt "likasinnade".

Labbeflickan
2009-11-06 15:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Hej !

My heter jag och är en tjej på snart 19 år som har växt upp med labradorer kring mig hade inte min första labrador fören jag var i 12 års åldern.

Har ett stort hund intresse och försöker lära mig så mycket jag bara kan om just hundar. Har sen 2 veckor tillbaka en labbe tik på 1 år som är helt underbar. Älskar att vara ute i skog och mark och bara känna lugnet men endå kunna få lite fat när man leker med älsklings hundarna. Min sambo har även sedan tidigare en Kangal som är helt utomordentligt speciell och är underbar.

Upp till toppen
Annons: