Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1941 ggr
AnneN
2009-02-15 23:29

Jagar du med din retriever?

Jagar du med din retriever? eller du kanske jakttränar och går på jaktprov utan att själv jaga?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
AnneN
2009-02-15 23:30
#1

Jag har tyvärr ingen retriever just nu, men de labbar jag haft har jag jakttränat och sen har mamma startat min gamla tik på jaktprov, jag har dock aldrig startat själv och jag har aldrig jagat med hunden.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Cerrolyn
2009-02-16 21:41
#2

Vi jagar priser räknas inte det?Tungan ute

**MVH Cerrolyn

Gullan402
2009-02-17 15:12
#3

jagar inte men funderar på att gå eftersökskurs till hösten med min Findus. (Alltså lära oss att spåra upp skadade djur, pga felriktade skott eller trafikskadade.)

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Rafflan
2009-02-17 16:56
#4

svarade Annat alternativ då vi har en golden vilket inte verkar vara den bästa typen av jakt hund å han använder sällan nosen, verkar lite lost på det här med att spåra :P 
men han har även jätte dåliga höfter så bör inte springa så mycket och springa i skogen kräver ju endel över alla stenar och träd och backar ;)

Sen jagar ingen i familjen heller :P

Margareta
2009-02-17 19:27
#5

Svarade annat - vår labbe är ledarhund åt min man

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Solaika
2009-02-17 20:40
#6

Jag svarade oxå annat. Tobias skulle säkert kunna spåra egentligen.. han kutar ofta med nosen i backen.. Men han har nog lite autism för han går i sin egna lilla värld när han nosar och glömmer bort att husse och matte finns. Tungan ute

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Annons:
Tezza
2009-02-18 07:15
#7

#4 Golden är ingen sämre jakthund än någon annan jakthund! Det gäller bara att välja de rätta linjerna, som med de flesta jakthundar:)

Jag tränar jakt med mina och vi går jaktprov och jakten är skitkul tycker vi:) Dock blir det inte så mycket praktisk jakt men planer för en jägarexamen är i gång.

TinaH
2009-02-18 07:41
#8

# 7

Håll er inne!!Oskyldig….det "luktar" att Tezzan är på G att ta jägarexsamen Flört

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Rafflan
2009-02-18 10:25
#9

#7 jo men har inte intresser av att spåra, varken djur eller matte (person spår) och vi bryr oss inte då vi ändå inte skulle använda honom till jakt. Dock är det svårt att aktivera honom med nosen när han inte vill nosa XD

När jag sa "den bästa typen av jakt hund" menade jag våran som individ ;)

HarrietKiara
2009-02-18 11:39
#10

Jag valde annat för jag kör ingen jakt alls med Kiara eftersom hon har varit skottberörd.

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Tezza
2009-02-18 11:55
#11

#8 haha, kan nog inte annat än att hålle med;)

Jag har alla böckerna å så till jägarexamen men just när jag hade köpt dem så kom jag in på universitet så därför blev det inte av men tänkte ta upp det nu igen då jag nu plugga färdigt i mars:)

zabelle
2009-02-18 13:02
#12

Jag svarade annat alternativ.

Jag har ju en blandis mellan Golden Retriver och Border Collie, den mixen gör att han har svårt för att bestämma sig för om han ska jaga eller valla. Egenskaperna hos de båda raserana "krockar" lite. Vi har försökt lägga ut spår, men han är fullständigt ointresserad. Han nöjer sig med att valla familjen.

Zabelle   

TinaH
2009-02-18 14:04
#13

# 12

Det är som min Boy han vallade in pinnarna på spårkursen. Skrattande

Så min instruktör, som har 3 egna DP golden. sa till mig "det måste vara nån BC i honom, och skrattade".Oskyldig

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Annons:
Maja
2009-02-19 10:54
#14

Annat: Nej, vi jagar inte. Bara bollen när jag kastar iväg den. ;)

Upp till toppen
Annons: