Annons:
Etiketterträninginlärning
Läst 2504 ggr
ab0o
2009-02-21 16:12

Aktivering just efter Kastrering?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår Golden hane har för 5dagar sedan kastrerat sig. Och vi fick INGEN info av våran veterinärstation om hur man kan aktivera honom efter ingreppet.. hittils har vi bara rastat honom (kissat & bajsat sen in igen) vilket inte känns bra!! Men eftersom vi inte fick någon info så har vi inte vågat anstränga honom, eftersom vi e rädda att stygnen ska slitas upp.

Men en 30min promenad i lugn tempo borde man väll kunna gå med honom nu efter 5 dagar?

Hur har ni aktiverat era hundar efter kastration?

Annons:
TinaH
2009-02-21 17:00
#1

jag har kastrerat min Tyson, vår blandis.
efter ingreppet så ska dem ta det lungt i ca 2veckor.
Sedan får du tänka på en sak till, att du ska dra ner på fodret 1/3-del, och gör dett med en gng, annars risk att du får en tjockis.

Tycker att du borde ringa tillbaka där du gjorde kastreringen och prata med dem.

Får man fråga vad syftet var med kastreringen? =)

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

ab0o
2009-02-21 21:52
#2

tack för svaret!

dra ner 1/3 del på fodret säger du, ja vi får väll göra det!

Anledningen till att vi kasstrerat honom framförallt för att han är så stressad, sen små skvätter han överallt (på promenaderna) & har nu den senaste månaden slutat äta och ligger o gnyr vid ytterdörren, vill ut hela tiden och när vi kommit ut är han JÄTTE stressad och ska dit alla tikar kissat…Han är även lite liten, så att han ökar i vikt gör oss inget! :)

AnneN
2009-02-21 22:43
#3

#2 låter som att ni har löptikar i närheten. Hoppas att kastreringen fungerar på han (gör inte det på alla).

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

TinaH
2009-02-21 23:07
#4

#2

Vad ger du honom för foder?
Aktiverar du han på något sett?
kurser?
spår?

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

ab0o
2009-02-21 23:58
#5

#3 ja, visst låter de väll som de ;) Jag hoppas oxå att det hjälper.. mest för hans skull!

#4, just nu ger vi honom pedigree, kyckling ris & grönsaker, innan detta foder så åt han Sportman's pride.

jag aktiverar honom med vanlig vardagslydnad & ledarskap. Har gått valpkurs och unghundskurs.. sen kör vi lite 'sök' i skogen, men mest bara för skojs skull.. Svårt att köra spår eller ngt annat här, eftersom det är en liten stad och jag vet ingen som håller på med det..  eftersom jag inte kan nånting själv så blir det inte så mkt avancerade saker!

TinaH
2009-02-22 02:01
#6

#6

du har inte funderat på och anmäla dig till brukshundsklubben, och gå agility?

Får finfina muskler av det, pluss att föraren får massor av flås samtidigt så att ni har gemensamt skoj?

Pedeegree , är inga foder som ligger lång upp i mina ögonvrå…

Jag blev skitförvånad, och bytte direkt när jag fick höra att Boy hade gått på DOGGY hos uppf.

och Sportman, har jag aldrig hört talas om :)

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Annons:
Upp till toppen
Annons: