Annons:
Etiketthundsnack
Läst 2811 ggr
TinaH
2/22/09, 6:25 AM

Söndagen den 22/2-09

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon alla!

Jag kan tänka mig att ni alla ligger och sover nu när jag skriver detta.
Kl är 05.10, min ena Medarbetare, kanske bägge, ligger i djup dvala nu i allafall….eller hur AnneFlört

Själv så är ju uppe och håller på och packar det sista, kl 6.15 rullar bilen mot snöiga och oplogade vägar till Hässleholm och valputställningen där.
Boys sista valputställning. Visserligen "bara" inoff, men lite genrep till Svenska mästare nästa månad i Malmö.
Som blir han första Off.

Boy har sovigt som en gris i alla fall, det kan jag intyga…
Dörren till sovrumet var ju stäng, trodde vi….men ett tu sju…så när jag vaknade till och trodde att det var gubben som snakade, så var det Boy som låg mellan och på rygg….dem små liven….
Man har inte hjärta till och chasa ner dem…

Fick reda på igår att det är 16 stycken totalt i hela Golden retriever gurppen, men bara 3 i Boys grupp.
Om man får täna liiite egoistiskt, så hoppas jag på att det bara är vi som är hane, och att han får sitt HP.
Så kan vi konkurera ut Tiken och vi är vidare till BISen.Oskyldig
När jag berättade detta för min instruktör i går kväll, så sa han "Tina, nu tänker du väll lite dumt? Hade det varit spel om Cert, så förstår jag din tanke, men i en inoff så ska du ha konkurans och kritik, så att du kan gå hem och träna vidare på detta".
Ups….Skäms…han har väll rätt, får jag väll erkänna…
Tyson ska också med, och får vara med lille bror i buren och hagen.
Fungerade JÄTTE-BRA sistens! Skrattande
Fick många förfrågningar vad Tyson var för "ras"….Oskyldig

Nä nu ska jag inte sitta här och nervositets-babbla, för då kan detta bli hur långt som helst, och så ringde gubbens klocka nu med.
Den stackaren går upp tidigare idag än vad han gör till jobbet, klockan har nu hunnigt bli 5.20. (han går upp 6 normalt)

Här i skåne har det snöat som 17!
Vi ska bara åka 5 mil enkel resa, men jag vet hur det kan vara på dem skånska vägarna och där av vill jag komma iväg tidigt. Samt så vill jag vara där till halv 8 då första vetrinär besiktningen är.

Vad ska ni hitta på i snön idag?
Spåra?, Träna? Leka? eller bara sitta inne med en kopp varm choklad och mysa?

Ni får ha en underbar dag och sköta om Er!Skrattande

Kramisar från en nervös
Tina.
(Skickar med en bild tagen i natt ute på våran tomt)

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Annons:
AnneN
2/22/09, 1:56 PM
#1

Gomorron Skrattande Då Tina skrev detta så hade jag precis somnat så nu är jag nyvaken.

Här snöar det men blåser iallafall lite mindre än det gjorde igår. Sambon och alla djuren sover fortfarande, så här är det ganska lugnt och skönt än så länge.

Sen ska vi ut med båda vovvarna i snön så att de får leka tillsammans för sista gången. Vi har haft Velvets bästa kompis här lite mer än 1 vecka, men idag så kommer hennes ägare och hämtar henne så mest troligt ser vi inte henne mer Rynkar på näsan

Tidigare har hon ju bott hos en fodervärd bara ett par 100m ifrån oss, men av olika orsaker så kan hon inte vara kvar där.

Fy vad trist att Velvet förlorar sin bästa vän. Jag hoppas verkligen att vi lyckas hitta någon annan hund som hon kan få leka med.

Förövrigt blir det nog en ganska lugn dag.

Tina du måste komma ihåg att använda kameran flitigt idag!Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Cerrolyn
2/22/09, 10:38 PM
#2

Trode att det skulle stå här om hur det gick för alla som var där, men så var inte fallet. Jaja…

**MVH Cerrolyn

zabelle
2/23/09, 9:15 AM
#3

Måndag morgon, och jag undrar ju såklart hur det gick… Glad

Zabelle   

Blandisfantast
2/23/09, 10:45 PM
#4

Jag vill ju oxå veta hur det gick!!!

Upp till toppen
Annons: