Annons:
Etikettmedia
Läst 2135 ggr
AnneN
2009-02-16 23:35

De betalade ca 1 miljon kronor för sin labbe

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4298127.ab

Vad tycker du om detta, skulle du kunna tänka dig att klona din hund?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Gullan402
2009-02-17 15:09
#1

Nej aldrig i livet! Först och främst anser jag inte att kloning är etiskt riktigt. (Däremot är DNA-forskning välkommet för att man ska kunna undvika/bota svåra sjukdomar och handikapp. OBS, jag är inte emot handikappade men kan man undvika det är det väl bra.) Sen anser jag, visserligen får var och en själv bestämma till vad ens pengar skall gå men det borde finnas annat som är viktigare).

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Linnda
2009-02-17 15:44
#2

Ja, jag vet inte, men det skulle nog inte kännas som samma hund ändå? I såna fall är det väl mer värt att ta valp efter sin hund?

TinaH
2009-02-17 17:48
#3

Jag tycker sånt här är så sjukt!

Lika så vet jag om att det finns en hund i USA som går på bakbenen och ägaren reser runt och tjänar pengar på hunden i olika venemang.

Nej låt hunden vara hund.

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

AnneN
2009-02-17 18:50
#4

Människan ska inte leka gud på det där sättet enligt mig! Oavsett om hunden är klonad så tvivlar jag på att den kommer att bli exakt likadan i sättet som den äkta hunden för deras personligheter skapas till stor del av deras erfarenheter och upplevelser.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

HarrietKiara
2009-02-17 22:39
#5

Jag är helt och hållet emot sånt eftersom det inte är naturligt och man vet aldrig hur kloningen verkligen fungerar med alla organ.

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Maja
2009-02-19 10:59
#6

Fel.

Visst, den döda var säkert jättemysig och trevlig när den var i livet och visst önskar man att deras liv aldrig tog slut, men kom igen.. Bara för att man klonar en individ betyder inte inte att den nya är en exakt kopia. Till utseendet kanske, men inte personligheten. Den kommer nog inte blir exakt så hög som den förra. Exakt i samma hull som den förra. Det kommer inte vara en kopia mer än att "det är en med samma DNA".

Alla gula labbar ser ju likadana ut. ;)

Annons:
TinaH
2009-02-19 14:22
#7

# 6

tack gode gud att det är bara dem gula labbarna som nästan ser lika dan ut….Skrattande

Tänk om alla goldens skulle vara som BOY!!!!Förvånad
Då hade det varit för många flam och tramsisar!!Oskyldig

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Upp till toppen
Annons: