Annons:
Etiketterträninginlärning
Läst 3692 ggr
AnneN
2/17/09, 5:00 PM

Vad tränar ni?

Ja vad tränar ni med era retrievrar? Det är ju inte bara jakt de duger till utan många håller ju även på med lydnad, agility, mm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
TinaH
2/17/09, 5:49 PM
#1

Just nu håller jag på med Lydnad på Boy.
Ska snart börja med spår också.

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Margareta
2/17/09, 7:28 PM
#2

Min mans labbe är ledarhund och tränar lydnad med inriktning på att behålla den kompetens han redan har.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Cerrolyn
2/17/09, 7:29 PM
#3

Lydnad, bruksspår, brukssök, agility, rallylydnad och trams (spela död, vinka mm).

**MVH Cerrolyn

Solaika
2/17/09, 8:41 PM
#4

Vi tränar bara vardagslydnad och lite trix o konster. Det räcker för oss :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Margareta
2/17/09, 9:31 PM
#5

En ledarhund kan trix som kan vara bra att ha  för en synskadad.

Min mans vovve pekar ut en massor av saker om man ber honom tex vilken sida dörrhandtaget sitter på förutom att han parerar för om dörren går utåt eller inåt. Han kan söka stolpar, parkbänkar och det man lär honom.

En sak som jag gillar är att han kan "sök baklucka" dvs han hittar vår bil på en jättestor parkering -  vilket är jättebra när man själv glömt var den är.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

HarrietKiara
2/17/09, 10:28 PM
#6

Hi, hi. Kul att se några från kolhydrater här med.

Jag tränar lydnad, bruksspår, viltspår och rallylydnad med min Curly. Jag kör klickerträning för det passar oss bäst.

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Annons:
rattoken
3/2/09, 10:49 AM
#7

Ska börja träna lydnad och senare träna agility med min hundvalp Tilda

Tezza
3/2/09, 2:35 PM
#8

Vi tränar/tävlar tävlingslydnad, jakt och bruks - spår och rapport. Sen tränar vi lite agility oxå men enbart för den fysiska träningens skull och för att de tycker det är kul, tyvärr har de en matte som inte tycker det är lika kul. Men man kan ju inte satsa på allt heller:)

siennasmams
9/25/09, 2:23 PM
#9

sienna och jag går just nu en viltspårskurs, och det är banne mig det roligaste vi gjort tillsammans hittills!!!
Glad

sienna är ju bara 6½ månad, men har redan visat att hon har jättemycket talang på det här området, så vi ska definitivt fortsätta med viltspår när vi gått klart kursen.

vi körde ett 200 meter långt spår med två räta vinklar nu senast, och det var inga som helst problem - sienna tog vinklarna *direkt*, vilket imponerade STORT på mig!
*ler brett*

till våren blir det anlagsprov, och efter det börjar vi träningen för att så småningom förhoppningsvis få till en viltspårschampion-titel!
("sikta mot stjärnorna…")

Vattnadal
9/28/09, 10:04 PM
#10

Jag har ju lilla Vittra som är lite för ung för seriös träning än. Vi jobbar på kontakt ochb att det förbaskat kul att vara med mig.

Hon har precis gått en grundkurs med lite vardagslydnad, och vi tränar på med detta. (maken gick den med henne, då jag höll i kursen).

Lite apportering smyger vi igång, på lek. Hon hämtar kastade saker och även utlagda saker.

Blodspår ska vi börja med när hon är ett år, eller om hon visar intresse för vilt och jakt tidigare. Annars blir det personspår för att värma upp.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

LenaK63
10/1/09, 12:28 AM
#11

Har tränat agility ett år ungefär. Men lokalerna var inte så himla roliga när vädret var dåligt så vi tröttnade liksom. Utomhus var allt ok men det regnar och stormar ju ibland. Nu tar vi det som det kommer i hemmet och trädgården. Hämta husses/mattes tofflor, leta efter saker vi tappat; nyckelknippor eller så. Gummisudden på mattes stav som försvann i snön en gång är vi väldigt glada för att vi fortfarandce har. Man kan använda en retriever till väldigt mycket. Bara man har litet fantasi!

Det bästa för vår labbe är ändå att bära den simmande bollen till stranden och låta husse slänga den lååångt ut och få hämta den i vågorna.

Houdini
10/7/09, 1:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Lydnad, viltspår, drag (bla hundpulka), eftersök (som skiljer sig ganska mycket rent praktiskt från viltspår), jaktträning, utställningsträning mm.

 

http://trolltjarnbacken.se

mina
10/7/09, 2:24 PM
#13

Jag håller på med sök på trattkantareller med min tik(Peach) hon är drygt 5 månader.

Annons:
chrissan
10/9/09, 3:06 PM
#14

Vi tränar föremålsintresse. Efter råd från en tränare så försöker vi få upp Izlas föremålsintresse. Det har lyckats så bra så att mina tofflor försvunnit, hon har burit iväg med dem någonstans.

Sedan kan hon apportera nu, en framgång att hon överhuvudtaget vill. Ber själv om att få bära in tidningen - framgång!

Maddepadde
10/11/09, 12:25 AM
#15

Agility och Lydnad i första hand men även Apportering, Viltspår, uppletande, Sök och lite freestyle och andra onödiga trix. :)

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

gotlandsruss
10/14/09, 9:33 PM
#16

jag håller på med apell med den ena då ingår ju spår så ja brukar spåra med båda två och även lydnad och apportering men just nu är det mest spår

Upp till toppen
Annons: