Annons:
Etiketterjaktapportering
Läst 2189 ggr
AnneN
2/21/09, 10:46 PM

Jaktprov 2009

Vilka jaktprov ska du på i år?

Är det några som ska på samma så kan det ju vara trevligt att kunna säga hej Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Cerrolyn
2/22/09, 2:48 AM
#1

Vi ska inte på någon alls.

**MVH Cerrolyn

Tezza
2/22/09, 9:35 AM
#2

Jag har inte planerat in något specifikt men hoppas hitta några c prov i närheten lite längre fram. Går c provet bra så  vågar vi kanske oss på ett b prov i öppenklass oxå i höst:)

AnneN
2/22/09, 1:44 PM
#3

#2 vad är c prov och b prov?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tezza
2/22/09, 3:13 PM
#4

#3 Båda är jaktprov men ser olika ut. B provet är det vilt på förutom elitklass nu. Du kör ett helt prov på engång med en domare. På c provet som är ett workingtest är det dummisar och det är olika stationer där du samlar poäng och oftast då flera domare. Det brukar oxå vara en walkup som det ej är på b prov. Det finns oxå a prov som då är mer som en riktig jakt med levande vilt. Här kan man läsa mer om de olika proven http://www.ssrk.se/retriever/index.htm

AnneN
2/22/09, 3:19 PM
#5

#4 aha tack för förklaringen, jag måste nog läsa på lite mer om jaktprov ser jag Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

TinaH
2/22/09, 3:27 PM
#6

TEZZA!!!

Vill du vara snäll??Oskyldig

Kanske skriva en artikel om jaktprov?Skrattande

Så vore det jätte trevligt! =)

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Annons:
Tezza
2/22/09, 5:27 PM
#7

#6 Inte just nu då jag är mitt uppi flytt och sluttentor på min utbildning. Men ställ frågan igen om ett par månader:)

AnneN
2/22/09, 5:40 PM
#8

Om någon vill bidra med lite jaktprovsbilder så kan jag gärna knåpa ihop en artikel, då får jag lära mig en massa nytt och det är roligt.Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tezza
2/22/09, 6:05 PM
#9

#8 Vore jättebra om du vill skriva en tycker jag. Jag ska leta fram lite jaktbilder. Ska jag lägga dem i tråden eller?

AnneN
2/22/09, 6:27 PM
#10

#9 Du kan om du vill lägga dem i tråden, i ditt fotoalbum eller skicka till min mejl anne_j_nasman@hotmail.com

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tezza
2/22/09, 6:51 PM
#11

#10 man är dålig att fota på jaktprov märker jag och speciellt sina egna hundar. Man kan ju inte lägga ut andra människor:S Går det bra med jaktträningsbilder?

AnneN
2/22/09, 7:51 PM
#12

#11 jodå de går nog bra de med, hundarna gör ju ungefär samma saker på träning som på prov Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

TinaH
2/22/09, 9:30 PM
#13

hahaha….fick en bild framför mig….IGEN!! Skrattande

Jaktprov och jakt träning….använder man sin gula badanka i träningen och riktiga pippisar i provet??OskyldigSkäms

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Annons:
Upp till toppen
Annons: