Annons:
Etikettutställningar
Läst 2465 ggr
TinaH
2009-02-25 06:08

Valp utställning - Resultat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jajajaaa…jag ska nu redovisa hur det gick i söndags.

För det första så var Boy den enda som var så mörk i sin klass.

Domaren, tja det var en filur i sin egna klass.
Det fanns relativt mörka i 4-6 mån, men…icke, det var dem ljusate som gick vidare…..
Hon gillade helt enkelt inte mörka golden.Skrikandes
Plus att hon var den ENDA på hela utställningen, som inte tog ut 1an och 2an med HP till BIR finalen. Rynkar på näsan
Utan bara hane tog ut 1an med HP, med Tik 1an med HP.

Men min bedömnng blev:
Mycket trevlig hane med ett vackert huvud.
Utmärkt hals och överlinje.
Behöver utvecklas i sitt förbröst.
Utmärkta vinklar.
Rör sig bra bak, instabilt fram.
Glad och trevlig.

Placering
2a Med HedersPris.

Så lite nöjd måste jag ju vara, kanske Oskyldig

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Annons:
AnneN
2009-02-25 15:30
#1

Oavsett vad domaren tyckte så tycker jag att mörka golden är mycket finare än de som är nästan vita.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tezza
2009-02-25 17:47
#2

#0 Inte många domare som vill ha mörka golden, det är en av anledningarna till att jag inte sätter min fot i onödan på en utsällning;)  Och nu har ju jag verkligen MÖRKA golden. Dock tycker jag själv att en golden ska vara mörk, dvs goldenfärgad inte vit och inte creme heller. Men kritiken var ju fin tycker jag. Har aldirg vart i närheten av sånna fina ord på någon av mina:) Grattis till en fik kritik och lycka till framöver med era utställningar.

TinaH
2009-02-25 18:27
#3

# 2

Jag kan inget annat än att hålla med dig på citerar: "golden ska vara mörk, dvs goldenfärgad inte vit och inte creme heller".
Men tala om detta för dUmmarna.Skrikandes

Tack för grattiset! Glad

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Cerrolyn
2009-02-25 23:02
#4

2a i sin klass (vilken)?

Måste säga att jag reagerar väldigt starkt på när folk säger vita golden, helst golden ägare (tror ni mig inte så fråga Tina).

Men det är som Tezza säger, det är de cremefärgade som går hem på utställningar sedan ska de vara helt av utställningstyp också. Så att han blev 2a tycker ajg var jätte bra (av hur många?)

**MVH Cerrolyn

TinaH
2009-02-26 01:46
#5

#4

Då skulle vi som ha mörka, reagera lia mycket på när folk säger att man har en brun eller rent av röd golden….

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Tezza
2009-02-26 07:23
#6

Själv får jag oftast höra "Vilka fina tollare du har" Dock inte på utställning men annars:) Men mina har ju tollarfärgen och sen är de lite nättare men inte lika liten som en tollare och inte har de vita fläckar som de heller. Men det är inget jag bryr mig om, huvudsaken att det funkar bra att arbeta med och sen är de ju rastypiska oxå:)

Annons:
TinaH
2009-02-26 10:12
#7

# 6

Kan inget annat än hålla med dig Tezza! Glad
En jaktgolden eller en Golden DP är rastypiska,
så som dem var från början.

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Blandisfantast
2009-02-26 12:29
#8

Golden ska väl vara vara mörk egentligen, men personligen så gillar jag dom ljusa bättre!

Men Tina, en andra plats är väl inte illaGlad! GRATTIS!!!

Jag börjar själv bli riktigt sugen på att skaffa en renrasig golden, så att jag oxå kan börja ställa ut mer (det finns ju inte så många blandis utställningar på nära håll).

Cerrolyn
2009-02-26 13:01
#9

#5

Ja det är lika fel att säga röd golden som vit.

**MVH Cerrolyn

gotlandsruss
2009-03-01 12:27
#10

#0 om du "skjuter" under frambenen mer under hunden så får du fram bröstet lite mer, tittade på bilden då han står uppställd och det ser ut som han har dom lite mer framför sig än under ?

Upp till toppen
Annons: