Annons:
Etikettgolden-retriever
Läst 3041 ggr
gummegumman
2009-03-03 13:32

Foder tidpunkter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,jag har precis kommit hem med min första hund, en härlig golden retriever.Jag har fått en massa papper och foldrar men ingenstans står NÄR hunden skall äta.Bara att den skall ha ca 195g torrfoder,uppblött med vatten ca 4 ggr per dag.

Jag har gett min vovve,men han lämnar alltid kvar lite grann.Jag är rädd att jag inte ger honom på rätt tider.Kan någon råda mig hur jag skall göra?

Kram

från en lycklig hundägareGlad

Annons:
TinaH
2009-03-03 19:13
#1

GRATTIS TILL DIN GULDKLIMP!! Glad
Får jag väll börja med och säga.
Vilken Kennel hämtade du han ifrån?

Jag brukar göra så här att jag brukar ge när dem har varit ute på första kisset ge dem.
Men så där 7-8 tiden på morgonen.
Sedan var 3dje var 4de timme

Om hunden lämnar, så tar du bort skålen, för det är tecken på att hunden är mätt.
Men det finns också dem som gillar att ha mat frammet hela tiden, men å andra sidan är det en Golden du har och dem som Retrievrar är, ääälskar mat. 

Låt det alltid stå framme friskt vatten.
Ge honom gärna ett ben till tänderna, det lär behövasGlad

Lycka Till!

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Tezza
2009-03-03 23:29
#2

Tiden har mindre betydelse men ge mat med gämna mellanrum när det är en valp. Nu när jag har vuxna hundar försöker jag att inte ge dem på exakta tider för då blir deras magar inställda på det oxå. Bättre att ge dem när man själv tycker det passar och att de inte får gå och vänta eller tigga. Själv ger jag mina ett mål på morgonen och det kan variera, allt mellan kl 5 - 10 och sen ett mål på kvällen som varierar mellan 19 - 22. Tänka bara på att din hund inte ska jobba hårt med mat i magen, utan vänta då ca 2 timmar. Jag skulle aldrig ha maten framme jämnt det resulterar oftast i en hund som går och småäter och äter dåligt. Det är du som ska bestämma när din hund ska äta, inte hunden:)

TinaH
2009-03-03 23:32
#3

jag ger mina nu nån gång mellan 7-10 på morgonen och nång gång mellan 18-22 på kvällen.

Skulle man vara borta nån gång, så har inte hunden ont av det, och blir ingen "klocka" pga måltiderna.

Nu har jag en slyngel på 1år, och en "vuxen" på 5år. :-)

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

rockygubben
2009-03-06 17:53
#4

Grattis till lillen!Jag gjorde precis som Tina.Nu äter hon 2 ggr/dag,ibland 1ggr.Tungan ute

Upp till toppen
Annons: