Annons:
Etikettallmänt
Läst 1978 ggr
Elsi
4/1/09, 1:12 AM

Buslek och hälta

Min unghund (snart 2) har drabbats av hälta efter att ha lekt och busat ute, ev. med rivstart och häftig inbromsning. Att det kan hända förstår man ju, men hur ska man gå till väga när det redan skett? Är det veterinärbesök som gäller? Vi har tagit det väldigt lugnt i ett par dar nu, det har blivit bättre.

Annons:
AnneN
4/1/09, 3:54 AM
#1

Ta det lugnt, inget bus, hoppande eller springande förän hältan är helt försvunnen.

Hur länge har hunden varit halt? Är benet/tassen svullen? Kan hunden stödja alls på benet eller hopapr han/hon konstant på 3 ben?

Om det redan blivit bättre så kan ni avvakta några dagar till, men om det inte blir helt bra inom ca 1 vecka eller om det skulle förvärras så rekomenderar jag att kontakta veterinär.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Elsi
4/1/09, 6:36 PM
#2

Hej!

Det har hållit på ca. 4 dagar. Han kan stödja, gå, springa (!). När han sitter vill han gärna hålla upp frambenet óch liksom avlasta det lite. Benet/tassen är inte svullen och kan ej se någon skada på tassen. Det är faktiskt lite bättre idag, gått mest runt huset, tagit det lugnt. Så jag ska avvakta några dagar till…

Upp till toppen
Annons: