Annons:
Etikettallmänt
Läst 3385 ggr
giffan
2009-04-16 00:26

Bada ute

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur tidigt på året får era hundar bada ute?

har ni någon gräns för hur varmt det ska vara i luften eller i vattnet? Eller får de bada när de vill?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
TinaH
2009-04-16 01:15
#1

jag väntar tills det är varmt i luften.

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

zabelle
2009-04-16 09:30
#2

Vi bor vid havet så det blir många promenader längst med stranden året om. Men bada får vår vovve bara göra när det börjar bli varmt i luften helst över 10+. Han får nöja sig med att doppa tassarna resten av året även om han älskar att bada.

Premiärbadet togs i fredags då vi hade riktigt fint väder, nästan 17+! Det var en mycket lycklig hund som plaskade runt med sina pinnar långt ut i vattnet.

Zabelle   

HarrietKiara
2009-04-16 09:41
#3

Min hund hade premiärbadet den 4/4 i år. Glad Hon bryr sig inte om kylan.

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

chrissan
2009-04-16 12:22
#4

Curlies badar nästan när som helst. Runt nyår, med isflak i vattnet, så blev det bara tassarna men annars badas det jämt. Just nu har det varit svårt att stoppa, med nyopererad och rakad mage vill hon i vattnet ändå.

Curlies får fin päls av bad.

Cerrolyn
2009-04-16 14:13
#5

Vattnet kommer ju inte ner till huden när de simmar så jag bryr mig inte om det. Jag märker ju om hunden fryser och då får han inte bada. Men jag vill att det ska vara + i alla fall.

#4

Ja = permanent.Flört

**MVH Cerrolyn

BrightGloria
2009-04-16 14:47
#6

Min golden/samojed badar året runt i sjön. Hon älskar och badar och simmar hur långt som helst, även om det är kallt. Kan väl ha att göra med att hon är hälften polarhund men. :)

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Annons:
[jakke94]
2009-04-16 17:23
#7

#6 tror att det är för hon är häften golden faktist :P retrivrar älskar att bada.. även om det är kallt :P

kerstinjo
2009-04-19 02:27
#8

Bosse brukade premiärbada tidigt på året. Det gjorde även Amos.

Labradoren är ju en vattenapportör, så bad är enbart naturligt för dem.

 Kerstin 

 

Upp till toppen
Annons: