Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2084 ggr
zabelle
4/22/09, 10:54 AM

Schäfer på vift i Hörby

En ensam Schäfer springer sedan 3 veckor tillbaka lös i Hörby. Ingen har anmält den saknad till polisen och polisen åker inte ut för att fånga in den.

Den verkar rädd och ser smutsig och tilltufsad ut. Ingen har kunnat få tag i den.

Tänkte om jag lägger ut det här, så kanske någon hört om någon som blivit av med sin hund?

Zabelle   

Annons:
AnneN
4/22/09, 10:57 AM
#1

Du får mer än gärna lägga ut denna efterlysning på blandrashundar också

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zabelle
4/22/09, 11:05 AM
#2

Det är gjort! Skrattande

Tycker det är märkligt att ingen efterlyst hunden. Många som försökt fånga in den men den är jätterädd.

Zabelle   

AnneN
4/22/09, 11:08 AM
#3

#2 det kan ju vara så att den är efterlyst någonstans i landet men hamnat väldigt långt hemifrån

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zabelle
4/22/09, 11:11 AM
#4

Samkör inte polisen sina register? Det tog jag förgivet… Man borde kanske kolla med dem igen… Tycker det är sååå synd om den stackars hunden.

Zabelle   

AnneN
4/22/09, 11:12 AM
#5

#4 jag tror tyvärr inte att de alltid gör det, inte då det gäller bortsprugna djur iallafall

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zabelle
4/22/09, 11:26 AM
#6

Ringde och kollade upp det. Det finns ingen efterlysning i södra Sverige på någon Schäfer.

Nu hade i alla fall polisen varit ute och försökt få in den, men tyvärr fick de inte heller tag i den. De skulle prova igen och ta med sig mat att locka den med. Håller tummarna att de lyckas bättre än vi gjorde. Verkar nästan som om någon bara dumpat hunden. Gråter

Zabelle   

Annons:
zabelle
4/22/09, 2:17 PM
#7

Med lite tur är rätt ägare hittad nu genom blandrashundar här på fokus!  Håller tummarna!!

Zabelle   

zabelle
4/22/09, 5:45 PM
#8

Tyvärr var det inte rätt hund. Den här hunden var en tik. Men någon borde ju sakna henne också.

En tjej i Skivarp letar förtvivlat efter sin schäferhane så om någon ser honom så ring Sanna.

---------------------------------------------

Jag har plockat bort telefonnummret, pga av säkerhet.
PM inläggaren om ni vill ha nummret.
/säjtvärden.

Zabelle   

Tezza
4/23/09, 12:29 AM
#9

#8 Vet den här tjejen om att det finns en lösspringande shäfer i Hörby eller?

zabelle
4/23/09, 9:33 AM
#10

#9 Ja. Men tyvärr var det inte hennes schäferhane. Hörby schäfern är en tik. 

Märkligt att 2 schäfrar inom 10 mil, varit ute och sprungit i 3 veckor. Jag hoppas att båda vovvarna kommer tillrätta.

Zabelle   

giffan
4/24/09, 12:38 AM
#11

#10 Det är en schäfer i mellansverige som har varit försvunnen en tid nu med.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Upp till toppen
Annons: