Annons:
Etiketthundsnack
Läst 2194 ggr
TinaH
4/29/09, 8:24 AM

God mrogon 29/4-09

"Gnäll från mig"

 Hoppas att ni har sovigt gott.

Själv har jag inte sovigt på hela natten, då jag har haft en djävulsk smärta i hela ryggen i 1 veckas tid, då jaghar min diskbrock och kroniska ischias samt övervikt på det, att kämpa med, så är jag en person som HATAR piller.
Men i natt var det olidligt.
Jag har vissa gånger vaknat på nätterna av att jag inte kan andas pga av att det gör ont i skulderslutet…
Tramadol 200mg X 2 stycken åkte fram….Gråter

Jag är en sådan person som inte gnäller för det minsta lilla utan biter ihop och nonchalerar min smärta, och kämpar på.
Det kan nästan vara lite farligt det med, att nonchalera smärta, men jag har lärt mig.

Sedan är det ju så att mina 2 hundar ska icke bli lidnandes för att matte har ont i ryggen, för dem ska promeneras och tränas med i alla fall, oavsett smärta eller inte…
Men så är det så att har jag hållt i gång på ett träningspass på klubben i 2h, så blir jag sängliggandes rästen av den dagen….ev. till och med dagen efter också…

Jag har alltid varit en aktiv, rörlig person, som gillar att hålla igång, men nu går det tyvärr inte längre….

Tur att jag har en sambo som ställer upp vad det gäller hundarna.

Nu ska jag inte sitta här och gnälla!

Igår planterade jag Lobelior, Pitunior och Tagetes i alla urnor och utekrukor och blomlådor.
Det blev en hel del. =)
Sedan så har vi börjat och skärma av trädgården med komposternät, för att det ska bli hundförbud ett tag fram över, då vi ska anlägga ny gräsmatta.

På kvällen så skulle det vara träning, men när vi kom fram till min vännina som vi brukar vara hos, (hon har hundpensionat och dagis, samt har rally kurser hos sig) så fick vi reda på att det inte blev någon lydnadsträning för att instruktören fick migrän…

Men Boy grät inte för det, han lekte med sin bästis Arrak, en Hollänsk Herdehund på 6 månader, istället, och vi hade trevlig samkväm med Cindy, satt och snackade skit.

Idag så ska jag, trotts värk, gå en runda med hundarna och ta med mig kameran tänkte jag.
Jag kan inte gå merän 500m, så gråter jag av ren smärta, men nu ska f*n jag bita i det sura äpplet och gå längre och det är utan piller i kroppen.
Ska man kunna få nån "bikini-linje" denna sommaren…..letar fortfarande efter den under alla valkar….
Sedan så ska jag sy färdigt ett par gardiner till sovrummet och olja trämöblerna ute, tänkte ta datorn med mig ut och uppdatera min instruktörs hemsida.
Se jag kan inte vara stilla, trotts värk…..Glad

Jag hoppas att ni får en underbar dag i solen och sköta om er och era pälsklingar.
Ge dem något gott, gå en extra runda på promenaden, kela med dem och skäm bort dem!
Dem behöver det ibland.Skrattande

Det är kul men man blir så hiskelig trött av att busa med polaren Arrak….

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Annons:
HarrietKiara
4/29/09, 9:12 AM
#1

God Morgon själv! Jag tror att det är bättre att röra på sig lite men ofta när man har värk för att inte stelna till.

Du kan få låna mitt Back on Track täcke. Skrattande

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

AnneN
4/29/09, 9:12 AM
#2

Gomorron!

Jag somnade före kl 12 i natt så givetvis så vaknade jag kl halv 5 på morron Rynkar på näsan

Idag ska jag kanske eventuellt om inte latmasken biter mig, plocka fram cykeln och ta mig till macken för att pumpa däcken och se om de håller tätt eller om jag måste köpa nya cykeldäck i år, de börjar vara rätt slitna. Hållet däcken tätt så ska jag och Velvet ta årets första cykeltur Glad

Sen måste jag handla mat för våra absolut sista slantar, hoppas bara att sambon får pengarna från a-kassan snart.

Önskar er alla en underbar dag Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zabelle
4/29/09, 10:53 AM
#3

Godmorgon Allihop!

Vaknade liksom Anne halv 5…fast av en ilsket ringande väckarklocka. En glad hund och 2 kelsjuka katter får genast mitt humör att stiga även om det är tidigt.

Lång dag framför mig på jobbet, men ser fram emot fredag då jag är ledig. Kan ju hoppas att vädret håller i sig över helgen! Cool 

Ha det gott idag!

Zabelle   

Vattnadal
4/29/09, 12:45 PM
#4

Jag sov till långt efter 9, skönt! Drack lite vin istället för att ta citodon igår! Vaknar till gråmulet väder med stela leder och korviga fingrar. Segar igång, vet att det blir bättre av värme och röresle i alla fall.

Planterade oxå massor av blommor igår, samma sorter som Tina, och så massor av halvdöda penséer jag fick från jobbet. Cyklade en sväng med Vidar igårkväll, med honom lös. Ska se till att hitta en cykelpump och börja cykla med honom i dragselen istället, så att han får jobba lite mer.

Idag ska jag ta en sväng med Vidar och valparna. Blir baggenbälte på, så att jag klarar av att ha alla kopplade mellan varven oxå. När man bor så att de kan springa lösa jämt, gäller det ju att komma ihåg att koppelträna oxå. Vänstervarvsträningen ska oxå startas igång…

Annars längtar jag mest till fredag, då vi ska hälsa på vår valp första gången. Hon är bara 3 veckor än, men det är ju å andra sidan uppfödaren och deras vuyxna hundar som är viktigast att träffa nu. Valparna hinner vi med fler gånger, när de blir lite äldre.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

TinaH
4/29/09, 3:02 PM
#5

#1

Ja tack det vore snällt! =)

Ska visserligen till TEBA i Höör idag…så kanske ska kika på ett "doping-täcke" =)

Jag rör mig minst 1 gång varje 1½h, då jag går ett var runt husraden, för att inte sitta stilla för mycetket.
Sedan går jag med hundarna 2-3gånger om dagen. På små rundor.
20 minuters, plus att jag tränar boy par tre gånger i veckan hemma i veckan 15 min / gång och aktiverar han på annat sett också. Jag vill hålla igång…men f*n för ryggar =(

Gubben tar dem på 2 stora rundor när han kommer hem från jobb + en liten innan jobb.

Sedan går jag till ängen och släpper dem, där brukar jag "gympa lite" för där ser ingen mig *S*

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

TinaH
4/29/09, 3:03 PM
#6

#2

Apropå detta med latmaskar….smittar dem?Obestämd

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Annons:
TinaH
4/29/09, 3:04 PM
#7

# 3

Kan glädja dig med att det ska bli den varmaste helgen i år!! Skrattande

Vi i Nordvästra skåne, har eldningsförbud, så det blir ingen brasa på valborg…

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

AnneN
4/29/09, 3:07 PM
#8

#6 jepp det verkar vara minst lika smittsamt som gäspningar och barnskratt Tungan ute

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

TinaH
4/29/09, 3:12 PM
#9

# 4

ÅÅååhh..hälsa på valpen för första gången….jag minns som om det vore igår…
Alla dessa "guld klimpar"….*AVIS!!!*Skäms

Skickar med ett "retningskort" på Boys kullTungan ute

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Vattnadal
4/29/09, 3:22 PM
#10

Jo, första påhälsningen är speciell!

Nu är ju våra sibbe-valpar bara 9 månader, så det är ju inte SÅ länge sedan jag var och kikade på valpar sist heller. Den gången skulle vi ha en tik, och det slutade med att jag kärade ner mig så totalt i en av hanarna att jag tjatade sönder uppfödaren till det slutade med att vi åkte hem med 2 valpar några veckor senare!

Nu har jag varit utan golden i över 4 veckor, och det är tomt!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

zabelle
4/29/09, 3:47 PM
#11

#7 Synd om barnen om det inte blir något bål…

Här i Södra Skåne (Lomma) har vi inte fått eldningsförbud än i alla fall.

Cool Man kanske kan ta fram shortsen inför helgen då och börja jobba på "brännan" inför beach 2009??? Tungan ute

Zabelle   

Upp till toppen
Annons: