Annons:
Etiketthundsnack
Läst 2882 ggr
TinaH
2009-04-30 12:21

Trevlig Valborg! =)

Hej!

Sitter här en kortis mellan häcklippning och anläggning av ny gräsmmatta.
Ska snart till tippen och hämta gräsjord. =)
"Marodörena" har haft kul ivinter tycker dem så att vi måste lägga ny gräs matta…

Ville bara önska Er alla RiFare en mycket trevlig valborg, och en underbar helg, med alla tillbehör. =)

Här i Nordvästra skåne får vi inte elda och ej heller smälla med raketer, och jag är glad för att det är raketförbud. =)

Gör någt riktigt mysigt med era hundar, fota gärna, och lägg ut det sedan här, det vore mysigt och titta på och se hur dem har tagi första badet eller något annat roligt! =)

Sköt om Er!

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Annons:
Vattnadal
2009-04-30 12:40
#1

Vi hoppas att slippa höra fyrverkerier, då vi har 5-6 hus 1 km bort, och ytterligare 5-6 hus 2 km bort åt andra hållet. Inga barnfamiljer vad jag vet, så vi hoppas på tysthet.

Vi ska elda skräp, då det blivit sjuka mängder i högar här. Flyttade in i lantgården i augusti, rustar pågående hela tiden, och hittar en massa skrot i uthus och lador.
Kommer att försöka fota lite idag. Men räknar med mer imorrn, då vi åker till Tultgårdens och träffar en 3 veckor gammal guldboll som ska bli vår!
Får besök av 2 goldentikar och en storpudel på kvällen imorrn, kan nog fota dem med!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

HarrietKiara
2009-04-30 12:47
#2

Första bade klarades av den 4/4 så det får bli nåt annat mysigt. Vi har också eldningsförbud så nåt bål blir det inte heller. Lite grillning kanske.

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

TinaH
2009-04-30 14:01
#3

Vattnadal!! inte massa äckligt fula valp bilder här tack!! Oskyldig
Man blir ju bara så….så…sjuk….då ju….Gråter

FOTA MASSOR!!Tungan ute

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Cerrolyn
2009-04-30 14:23
#4

Är det bara jag som gillar raketerFörvånad Jag tycker de är så fina. Men jag tycker synd om de hundar som reagerar (skönt att inte ha en sådan).

Få se om vi åker och kolla på elden ikväll, beror på Rickard. Imorgon är grillning med tervligt sällskap och hundar. Bilder mm kommer att finnas i min blogg.

**MVH Cerrolyn

Vattnadal
2009-04-30 16:30
#5

Jag är så hemsk att jag tycker att det är bra när folk (jo, barn oxå)smäller av sig fingrar och halva ansiktet för att de är klantiga med smällare och raketer. Tänker som så, att då kanske det är en mindre som smäller nästa gång. Förhoppningsvis fler i dennes närhet oxå.

Har haft för många smällar-rädda hundar för att tycka att det är OK. En sak om det smälls en timme vid kasen, en halvtimme runt 12-slaget på nyår eller så. Men så är det ju inte. Det smälls flera dagar runt högtiderna, och folk som bor med hundar i städerna måste droga dem eller fly ut på landet.

Nu bor ju jag på landet, och försöker dessutom "vaccinera" hundarna mot rädsla genom att spela CD med såna ljud. Tycker dock synd om de som har verkliga problem. Vidar kan tex bli så rädd att han börjar gräva i panik, oavsett om han är inne eller ute, om vi inte är direkt nära varandra. Är så nöjd att vi flyttat nu!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Soffe
2009-04-30 18:12
#6

Tack Detsamma! Trevlig Valborg till alla på Retriever! :-)

Annons:
AnneN
2009-05-01 00:24
#7

Önskar er alla en trevlig valborg och helg! Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

giffan
2009-05-03 02:02
#8

Här är första badet avklarat i påskas. Vi var för övrigt på trav i göteborg, och såg några majkasar på vägen hem.

Chester trivs som häst hund och vi träffade en fin flatte tik som han pussade mycket på.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

TinaH
2009-05-03 07:52
#9

Appropå detta med smälla rädda hundar….

jag kan inte, varje nyår och varje gång man hör en raket/smällare….rysa och få tå i ögat.
Kalla mig blödig, eller vad som.
Men jag lider så FRUKTANSVÄRT med dem stackarna som har raket/smällar rädda hundar, som till och med får drogas ner för vi människor ska ha "kul" i ett par timmar.
Nej jag ser inget roligt med smällare alls.

Nu har jag den turen att mina hundar inte är rädda.
Men för det så ska man inte nonchaleras andra hundars rädslor.

Sedan är det lååångt ifån alla föräldrar som har det ansvaret över sina barn att dem vet vad barnen gör.
Jag har tydliga exempel på det från det området jag bor på.

En nyår stod jag i trädgården, bor i ett radhus område, och rastade Tyson, vill inte att han är ute själv på kvällen på nyår. klockan var runt 19-tiden.
Ett tu tre så såg jag en unge, unge o unge 16½år var han väll då, komma förbi springandes och stannade till utanför vårat.
Kastade en bomb RAKT på Tyson!!
Jag lovar en hund som började skälla, och en gubbe som fick fart runt för att genta honom…
Men man hörde ungdommen bara ligga och HÅN-flabba i en buske.
Hans far var ute och Roger ropade till honom "Du kan se efter dina ungar".
Som svar tillbaka fick han: "Kom hit din jävel, så ska du få smäll på flabben!!"

DET kallar jag INTE för roligheter och ansvarfullhet!!!
Föräldrarna sitter inne och dricker och låter ungar/ungdommar gå ut själva och smälla.
När jag stod i kön till polisen, 5 min senare ute i trädgårrden, så fick jag en smällare min höger axel, som rullade ner längst min rygg och brände av 5-6cm från baken!
Jag fick PANIK!!
Samma ungdom!

Tack gode min skapare att Tyson INTE brydde sig.
Han tyckte själv att vi skulle skaffa stora smällare och skjuta!! *dumma jycke!*
Hade han däremot, fått panik och ångerst, så vet jag inte vad jag hade gjort….
Det är jag nog glad för att inte veta heller…

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Upp till toppen
Annons: