Annons:
Etiketttävlingar
Läst 2246 ggr
Mollsz
5/25/09, 11:46 PM

AGILITY!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en golden retriever tik på 4 år som jag vill börja tävla agility med. Hon kan lätt hoppa banor på 1m och gå balanshinder. Hon är rädd för tunnlar men det ska jag börja träna med :) Tänkte åka på en tävling till Flen BK i augusti. Vilken "nivå" ska jag tävla i tycker ni? Tacksam för svar!

Annons:
AnneN
5/25/09, 11:57 PM
#1

Du kanske ska börja med nybörjarklass? (Vet inte vad det heter inom agilityn)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tezza
5/27/09, 10:26 AM
#2

Har du nått val då? Finns det inte bestämmda regler för vilken klass du ska tävla detror jag. På tävlinghundar iFokus finns det många agiltytävlande, hör med dem:)

Cerrolyn
5/27/09, 10:41 AM
#3

Nybörjarklass som Anne skriver brukar vara en inofficiell klass som man endast få ställa upp i innan du tävlad officiellt. Den brukar vara utan balanshinder och slalom.

Annas är det klass 1 som gäller för dig och din hund. Sedan väljer man inte nivån själv utan måste bli uppflyttad för att få tävla i den högre klassen.

**MVH Cerrolyn

Blandisfantast
6/13/09, 12:41 AM
#4

# 3 jag har tävlat i rätt många inofficella klasser och jag har faktiskt aldrig varit med om att det INTE finns balanshinder (förutom i hopklassen då givetvis) och slalom på någon av tävligarna.

Men det beror ju på domaren xå, det är ju han som bestämer hur banana ska se ut.

Cerrolyn
6/13/09, 1:01 AM
#5

#4

Det var nybörjaklassen jag beskrev som var utan balanshinder och slalom. I alla fall den vi tävlade i och vad jaghar hört är detta vanligt.

Så det var nog bara ett litet missförstånd Flört

**MVH Cerrolyn

Upp till toppen
Annons: