Annons:
Etiketterträninginlärning
Läst 2179 ggr
Kanin-Fiia
6/28/09, 9:42 PM

Ta med labbe på läger???

Hej allihopa!

Jag är ny här på sajten men jag tror jag kommer att trivas. ;)

I slutet av sommaren ska jag ev. följa med en kompis på ett hundläger. Tyvärr har jag ingen hund men jag träffar en labbe flera ggr i veckan. Lägret är i två dagar och handlar om olika hundsporter. Tror det var lydnad, agility och rallylydnad. Man behöver inte sova över så hon kan åka hem imellan om hon vill. Labben jag funderar på att ta med är en 6-årig kastrerad tik. Hon har aldrig varit på något sånt. Tror ni överhuvudtaget att hon skulle klara av det, det lär ju vara mkt hundar och så. Jag och hunden är bra på att samarbeta och står varandra nära.

Tycker ni jag ska fråga om hon får följa med?

Annons:
TinaH
6/29/09, 11:50 AM
#1

Jag skulle vilja säga Lycka Till! =)

Men är detta ett "nybörjar" läger?
Har hon någon form av grund-träning?

Visst kan hon följa med, och det är ju då bra om ägarna vill att hon sover hemma om natten.

Vem annordnar detta?

Ha en kul läger vistelse! =)

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Kanin-Fiia
6/29/09, 11:57 AM
#2

#1 Tack för svaret! Vad jag förstår är det ett nybörjarläger eftersom att min kompis ska ha med en 5månaders golden ;)

Det är brukshundklubben som anordnar det.

Hunden är lydig och lyssnar väldigt bra. Jag har aldrig så att säga kört riktig agility med henne men hon gillar att t.ex hoppa över stockar m.m. Egentligen skulle hon ha blivit ledarhund så hon har ju grundtränats då. Jag tränar mkt vardagslydnad med henne, typ "jag går ut genom dörren först" och "du får inte hämta leksaken förens jag säger varsågod" 

Jag har bestämt att jag ska följa med i allafall och jag är övertygad om att det blir roligt! :)

Kanin-Fiia
6/30/09, 12:05 PM
#3

Nu är det klart att hon ska följa med! *lycklig* Tror det kommer bli roligt för båda.

Ibland blir hon lite stressad i början när det är mkt hundar och människor men det går över. Ska jag tänka på något speciellt då, mer än att vara trygg i mig själv och inte tycka synd om henne för mkt så hon blir mer osäker?

TinaH
6/30/09, 2:40 PM
#4

Var bara lugn och tänk på att inte låta henne hälsa på andra hundar för mycket, vilket kan ge mer stress.

Glöm inte ta med mat, och GODIS!! Flört 

ha så kul o lycka till! =)

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

TinaH
6/30/09, 5:52 PM
#5

Berätta gärna i dagboksform om lägret.

vad ni har gjirt, lärt er etc.

Alltid kul o läsa.Skrattande

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Kanin-Fiia
6/30/09, 7:51 PM
#6

Det ska jag göra! Tack för tipsen! :)

Annons:
Kanin-Fiia
7/16/09, 8:03 PM
#7

Tänkte bara berätta att vi har börjat att träna lite agility på tomten. Än så länge har vi bara tränat slalom tre gånger och det sitter jättebra efter så få gånger. Jag har även sett till att gå där det bor mycket hundar för hon ska acceptera många sorters hundar och nu senaste släppte jag kopplet när vi gick förbi en tomt med en stor hund och hon lyfte bara på huvudet. Trots att den andra hunden skäller nåt enormt. Jag måste säga att jag är riktigt stolt över henne! <333

Upp till toppen
Annons: