Annons:
Etikettnova-scotia-duck-tolling-retriever
Läst 7043 ggr
Soffe
2009-08-10 14:26

Tollare

Kan inte ni som äger en Tollare berätta hur just er Tollare är och vad ni gör med dem? Hur ser en dag ut med er Tollare? 
Är så nyfiken för att jag är så intresserad av rasen och planerar att skaffa en själv i framtiden :-)

Annons:
Soffe
2009-08-11 01:01
#1

Inte för o va otrevlig, men det finns tollarägare här och jag ser att det är många som har läst tråden, så vad är det som gör att man inte vill skriva något? Jag trodde det va något positivt att vilja berätta om sin hund/ras om någon frågar..

Alex05
2009-08-12 12:33
#2

Det är kanske så att, jag kan inte tala för alla,  jag i alla fall kände att det redan finns en liknande tråd här

Soffe
2009-08-12 13:54
#3

Liknande Ja. Jag vet att ni berättat om Tollaren förut men nu frågade jag mer specifikt om just er Tollare eftersom alla är inte exakt likadana + vad ni gör med dem och hur en dag ser ut = Kan se ut olika för alla Tollarägare oxå. Frågade just för att det är intressant och jag känner att jag kan få lite mer bild av rasen osv. Men men. Då vet jag hur det fungerar på det här forumet. Ska inte göra mig till besvär.

siennasmams
2009-08-13 18:58
#4

*asg*

siennasmams
2009-08-13 19:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

info om rasen kan man googla (eller altavista, om man som jag är old skool) sig till, och att spektrat av hundindividers psyken och egenheter är i det närmaste oändligt är du förmodligen medveten om, eftersom du redan har en hund.

vad man gör med sin hund är nog väldigt individuellt, men det är förmodligen så att det endast är "tollingen" som är det som är specifikt (aktivitetsmässigt, då) för tollarna.

så vad man gör med sin hund (tollare i det här fallet) kan man nog läsa sig till på vilken hundsida eller i vilken hundbok som helst.

så det är nog därför du inte fått några svar.
skulle jag tro.
kanske.
eventuellt.

nu ska jag och sienna på valpis!

Soffe
2009-08-13 19:24
#6

Å va e det för roligt? Är det mobbning här eller? Skärpning! Otrevligare forum har jag inte varit på! Klart jag vet att man kan googla, men det va inte det jag frågade om! Så lägg av med dumförklaringar, säger mest hur du är som människa! Ja vad man gör med sin hund är individuellt Ja, men nu va det frågan om rasen Tollare för sig! Ni får tycka att jag blir sur nu och det blir jag oxå när man får såna spydiga svar som du skrivit och inte ens kunna svara en människa som ställer frågor utan på ett nonchalant sätt istället. Hur skulle ett forum va om alla säger till varann hela tiden: Hahaha.. Du får väl googla, på nätet finns massor med information. Kanske du vill va på ett sådant forum?

Annons:
HarrietKiara
2009-08-13 23:47
#7

#6 jag tycker nog att du överreagerar och tar det personligt. Ingen som menar nåt illa men du har två trådar som är väldigt lika.

På de flesta forum som jag är på, och jag är på många Flört så får man ofta svaret att antingen googla eller använda sökfunktionen på forumet.

Här inne tycker jag att det är väldigt bra vad gäller uppförande. Man får defintivt inte vara känslig och läsa in massa som inte står i trådarna för då  blir det inte lätt att vara på ett forum.

Hoppas du inte tar illa upp nu utan tar det som ett gott råd.

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Denna kommentar har tagits bort.
Soffe
2009-08-13 23:55
#9

#7 Jag vet att jag överreagerade, men jag står för det jag har skrivit ;-)
Den andra tråden är ganska lik Ja, men nu frågade jag lite annat.. Jag har oxå varit och är på många forum, men där skriver man inte på det sättet, utan man hjälps åt beroende på vad det är man frågar osv.. Att skriva till någon att man kan googla, det kallar inte jag att hjälpa, det är mer ett slags tillrättavisande.. Det jag frågade om är lättare att fråga på ett forum där man vet en del vad som finns o så.. Man ska väl inte behöva känna sig till besvär på ett forum..

siennasmams
2009-08-14 00:06
#10

skärpning själv, du, tycker jag.
om man inte får svar på en gång så VÄNTAR man.
hör man inget, så får man inse att man förmodligen får söka sin info nå'n annanstans.

det man SPECIELLT gör med tollare är att träna deras tolling.

Soffe
2009-08-14 00:14
#11

Skärpning för att jag reagerar som jag gör tycker du? Det är mitt problem att jag reagerar så och det är min uppfattning om hur jag upplevde dig i dina inlägg, speciellt det första va konstigt. Jag väntade och när jag inte fick svar så frågade jag igen. Så va e det som gör att det passar bättre att svara nu när jag blev sur än innan? Tack för dina goda råd, säkert med lika "positiv" ton som förut.

TinaH
2009-08-27 01:00
#12

Nu kommer jag låsa denna tråden, pga av att det är en otrevlig ton.

Jag kommer också skicka en varning till en av trådskrivarna, som har haft en ton som inte accepteras här på sajten.

Jag tycker att detta som har hänt är så tråkigt, och hoppas att det inte upprepas.

/TinaH.

Sajtägare

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: