Annons:
Etiketterhälsasjukdomarskötsel
Läst 1926 ggr
HarrietKiara
2009-07-27 21:18

Nu kom jag på hur man får en Curly att vara stilla

Idag var jag på Tingsryds marknad och då såg jag att Hundtugget var där. Första tanken. - Ja, jag behöver ju inget träningsgodis nu. Andra tanken. - Men var det inte så att Kiara blev väldigt trött av att gnaga rökta märgben?

Jo, så är det. Jag köpte två st stora rökta märgben och när jag kom hem så fick hon det ena. Hon har gnagt på det i två timmar och sen sovit i tre. Skrattande

Det syns knappt på benet att hon tuggat på det så det här blir nog jättebra.

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Annons:
TinaH
2009-07-27 22:53
#1

hahahahaa….klart man ska BEN!!Skrattande

och det kan ju vara rogivande också! Skrattande

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

chrissan
2009-07-28 01:45
#2

Det funkar med vanliga, stora sopp-ben åxå. Izla har en samling gamla avätna som hon vårdar ömt, sorterar och bär omkring på.

Men ett saftigt märgben, det kan hålla en sysselsatt i timmar.

HarrietKiara
2009-07-28 10:56
#3

Ja det måste vara riktiga ben. Oxhudsben ska bara gömmas undan och helst ska man byta gömställe varannan minut med + att det tar fem min att hitta ett bra ställe så det blir alldeles för mycket spring.

Nu får vi ju börja med koppelpromenader i morgon. Sista dagen med Rimadyl i dag. Glad

Så ska vi till Söderköping och göra artroskopi den 10/8 så får vi se vad som sägs då.

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

chrissan
2009-07-28 11:12
#4

Klart det ska vara riktiga ben, vi Curlies är inte dumma Tungan ute

TinaH
2009-07-28 12:49
#5

hörre era dumma permanentade svarta får…..det är inte bara NI som tycker att det ska vara riktiga ben, så det så!! Skrikandes/Boy

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

chrissan
2009-07-28 14:09
#6

Får - vadå? Jag kommer från Nya Zeeland och Australien så jag är faktiskt får-ren, jagar INTE får, det får man inte göra där, då blir man skjuten. Jag ignorerar alla får.

(Men jag jagar allt annat utom kor)

Annons:
TinaH
2009-07-28 20:35
#7

#6

FörvånadJag visste det!!…att du var en BLANDIS!!!….."får-ren"….är det inte ett svart krylligt får med horn, så säg!! Tungan ute/Boy

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Upp till toppen
Annons: