Annons:
Etikettlabrador-retriever
Läst 4306 ggr
Ricko
7/30/09, 6:07 PM

Labrador Retriever uppfödare

Ja nu är det ju så att det snackas om en Labbe valp :) Det ska då helst vara en Choklad/leverbrun eller en gul. Så finns det några bra upf inom västerbotten? Iallafall inte mer än 25 mil från Vilhelmina? Den vi funderar på är Destinys.se men är inte säkra.. Om det blir en hane ska den såklart då heta Marley och om det blir en tik vill jag Marla men alla är inte överens om Marla, bara Marley. Valp saker är iallafall redan köpta och vuxen saker finns redan då vi haft 6 hundar. Dock blir det nog en valp om tidigast 1-2 år men kommer nog snarare bli 3-4 om jag inte övertalar mamma innan dess(tyvärr).

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Annons:
LenaK63
7/31/09, 1:14 AM
#1

Grattis till valet av familjemedlem!

Känner inga uppfödare i Västerbotten, men det torde finnas några med tanke på populariteten av labbar.

Vi har köpt våra 2 senaste labbar av en kennel i Belgien, som även ofta ställer ut i Sverige (vad jag förstått). Kenneln heter 'Lucifers Delight'.

Vi har haft labbar i mer än 40 år och har alltid haft underbara livsföljeslagare. Skulle inte vilja byta ras. Alltid glada och med på familjens äventyr och strapatser. Inga sura miner. Kan man önska mer.

Ricko
7/31/09, 1:26 AM
#2

1# hehe ja dom är ju underbara :)

40 år? Det var länge ;D Dom som vi funderar på (destinys) har fått upp i lite mer än 30 år ;)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

AnneN
7/31/09, 5:44 PM
#3

Jag kan rekomendera http://www.ladyupstreamskennel.com/ som finns utanför Dorotea

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ricko
7/31/09, 9:01 PM
#4

3# Dorotea, det var nära och bra :D Bara 45 min väg från oss ;)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Sugiyama
8/5/09, 2:58 PM
#5

Älvgården har bruna

AnneN
8/5/09, 4:24 PM
#6

#5 Vad roligt att se någon rekomendera min mormors kennel (som nu tagits över av min morbror) Glad

Tänkte inte på att rekomendera Älvgården och Begins (som är mammas) eftersom TS sökte efter kennlar i Västerbotten inte Norrbotten.

Har du själv labradorer från Älvgården? *nyfiken*

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Houdini
9/22/09, 11:04 PM
#7

Det visste jag inte.. vad har älvgården för bruna?

AnneN
9/22/09, 11:17 PM
#8

#7 Ibland blir det någon brun valp i någon kull, men för stunden har de inga bruna som jag vet iallafall

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Houdini
9/22/09, 11:26 PM
#9

Det är i alla fall sååå himla fint med bruna.

(En bild på mina två,, en svart och en Chokladbrun)

Ricko
9/23/09, 6:08 PM
#10

Ja bruna är nästan finast tycker jag! Men svart sen gul är ju vanligast.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Sugiyama
9/24/09, 4:51 PM
#11

Anne, nej jag har ingen från Älvgården men har träffat duktiga hundar därifrån. Innan jag bestämde mig för jaktlabbe så var jag mycket inne på just Älvgårdens hundar. Måste be om ursäkt för mina dåliga geografikunskap men samtidigt så är jag en sån person som inte har något emot att åka långt för att få hunden jag vill ha. Roligt att Majvor är din mormor. Hon har gjort mycket för rasen.

Upp till toppen
Annons: