- Labrador retriever

Labrador Retriever uppfödare

2009-07-30 18:07 #0 av: Ricko

Ja nu är det ju så att det snackas om en Labbe valp :) Det ska då helst vara en Choklad/leverbrun eller en gul. Så finns det några bra upf inom västerbotten? Iallafall inte mer än 25 mil från Vilhelmina? Den vi funderar på är Destinys.se men är inte säkra.. Om det blir en hane ska den såklart då heta Marley och om det blir en tik vill jag Marla men alla är inte överens om Marla, bara Marley. Valp saker är iallafall redan köpta och vuxen saker finns redan då vi haft 6 hundar. Dock blir det nog en valp om tidigast 1-2 år men kommer nog snarare bli 3-4 om jag inte övertalar mamma innan dess(tyvärr).

Anmäl
2009-07-31 01:14 #1 av: LenaK63

Grattis till valet av familjemedlem!

Känner inga uppfödare i Västerbotten, men det torde finnas några med tanke på populariteten av labbar.

Vi har köpt våra 2 senaste labbar av en kennel i Belgien, som även ofta ställer ut i Sverige (vad jag förstått). Kenneln heter 'Lucifers Delight'.

Vi har haft labbar i mer än 40 år och har alltid haft underbara livsföljeslagare. Skulle inte vilja byta ras. Alltid glada och med på familjens äventyr och strapatser. Inga sura miner. Kan man önska mer.

Anmäl
2009-07-31 01:26 #2 av: Ricko

1# hehe ja dom är ju underbara :)

40 år? Det var länge ;D Dom som vi funderar på (destinys) har fått upp i lite mer än 30 år ;)

Anmäl
2009-07-31 17:44 #3 av: AnneN

Jag kan rekomendera http://www.ladyupstreamskennel.com/ som finns utanför Dorotea

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-07-31 21:01 #4 av: Ricko

3# Dorotea, det var nära och bra :D Bara 45 min väg från oss ;)

Anmäl
2009-08-05 14:58 #5 av: Sugiyama

Älvgården har bruna

Anmäl
2009-08-05 16:24 #6 av: AnneN

#5 Vad roligt att se någon rekomendera min mormors kennel (som nu tagits över av min morbror) Glad

Tänkte inte på att rekomendera Älvgården och Begins (som är mammas) eftersom TS sökte efter kennlar i Västerbotten inte Norrbotten.

Har du själv labradorer från Älvgården? *nyfiken*

/Mvh Anne

Anmäl
2009-09-22 23:04 #7 av: Houdini

Det visste jag inte.. vad har älvgården för bruna?

Anmäl
2009-09-22 23:17 #8 av: AnneN

#7 Ibland blir det någon brun valp i någon kull, men för stunden har de inga bruna som jag vet iallafall

/Mvh Anne

Anmäl
2009-09-22 23:26 #9 av: Houdini

Det är i alla fall sååå himla fint med bruna.

(En bild på mina två,, en svart och en Chokladbrun)

Anmäl
2009-09-23 18:08 #10 av: Ricko

Ja bruna är nästan finast tycker jag! Men svart sen gul är ju vanligast.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.